Dag 115 av 120

Dagen började kl 05:15 med 60 minuters powerwalk. Medvetet tog jag inte på mig pulsklockan då gårdagens powerwalk blev lite för intensiv för lederna i foten samt vissa senor. Tog även andra skor på mig så att fötterna fick lite omväxling.

Väl på jobbet blev det full fräs samt en del snickesnack om vad vi gjort under långhelgen. Till frukost blev det en äggmacka med kaviar. Gott. Förmiddagen for iväg och snart var det dags för lunch.

Lunchen spenderades dels på rumpan i Pildammsparken tillsammans med en latte, en Itrim bar och 0.5 liter vatten. Satt i solen i 40 minuter och sedan gick jag en vända för att kolla in stället där vi ska springa barfotaloppet på söndag. Det blev en hel del bilder med iPhonen.

20120502-215432.jpg

20120502-215808.jpg

Eftermiddagen flög fram den med. Plötsligt var det dags för eftermiddagsfika och den spenderades ute. Hela gänget följde med ut i 15 min. Härligt. Det gäller att passa på. Det blev en iTrimbar till mellis. Och senare på eftermiddagen en stund innan jag skulle gå till Actic så fick det bli ett extra mellanmål. Denna gång en knäckemacka med banan och aromat. Hör och häpna. Idag kom jag på att man inte behöver skiva bananen. Mycket smidigare att klyva den. Två stora bitar som täcker hela macka. Inga bitar som rullar av…..

20120502-220348.jpg

Väl på Actic sprang jag på två bloggare. Nämligen http://icanrestwhenimdead.com och http://viktkamp.webblogg.se. Alltid kul att träffa personen bakom en blogg. Det roliga är att just på Actic Södervärn har jag nu träffat tre olika bloggare. Bloggmecka….

Dagens andra träningspass var 90 min spinning. Det gick bra även idag. Körde järnet och svettades som en gris. Bra pass där man får gå in i sig själv och köra loss. Inte en massa pepp hela tiden. Gillar passet även om det är jobbigt.

Väl hemma blev det biffstroganoff och grönsaker. Och nu ligger jag i sängen och bloggar samt äter kvarg och lite bär. Har förbränt ca 1200 kcal idag så det krävdes ett extra kvällsmål. Snart ska jag släcka för att orka med morgondagen.

One thought on “Dag 115 av 120

Kommentera

