Dag 113 av 120

20120501-135735.jpg

Dagen började i vanlig ordning (för en ledig dag) med en latte i sängen.. Sedan var det dags för 60 min powerwalk/jogg. Hade planerat att jogga nästan hela rundan men det gick inte enligt plan. Ca 500 meter hemmifrån fick jag börja gå då mina luftrör tydligen reagerade på all pollen i luften. Rossel rossel trots att jag puffat bricanyl innan jag tog mig ut. La in lite jogging mellan varven men det fungerade inte alls. Så det fick bli powerwalk mestadels av rundan. När jag kom hem så fick jag för mig att dammsuga ovanvåningen, vilket jag gjorde. Men detta innebar att jag inte hann med frukost. Slängde i mig en proteinbar när jag sedan gick till Actic för dagens corepass. När jag kom hem därifrån var det en välbehövlig dusch som gällde.

På bussen ner till stan började jag må lite pyton. Hade bommat maten rejält. Kastade mig in på 7eleven och köpte en banan och lite smoothie. Snabb energi. Måste lära mig att planera maten bättre kring träning. Jag hade aktivt tränat ca 120 min och bara fått i mig 200kcal. Sedan satt jag och Wille på Hercules i några timmar. Det blev Stortorgets goda räkmacka, öl och cava. Mysigt och gott värre. Som tur var hade jag med mig solcreme då vi satt mitt i solen och stektes. En perfekt valborg enligt min smak.

20120501-140826.jpg

Väl hemma igen så sov jag lite. Öl, cava och solen tog musten ur mig. Vaknade sedan lagom till middagen. Wille grillade och jag fixade sallad. Efter middagen gick vi ner till Östra Torns majbrasa och tittade lite på den.

Det blev en del godis under kvällen. Köpte en påse nappar. Gott men dumt.

Kommentera

