Dag 112 av 120

20120429-085502.jpg
Skönt att vakna upp till en träningsfri dag och inga måsten. Känns lite konstigt. Det var länge sedan. Tosca var hungrig och ville ha frukost. På fotot ser ni sättet hon försöker få upp oss ur sängen på. Wille stack ner och fixade latte till oss och gav henne mat. Sedan tillbaka till sängen igen för mer slapp.

Efter frukosten tog jag med Tosca på en promenad bort till området där vår nya lägenhet kommer att ligga. Nu har de börjat gräva sig ner. Inga husdelar på plats än. Spännande att få se hur det blir i slutändan. Om lite drygt en vecka är det dags för ett möte med byggherren och ”projektgruppen”. Ska bli kul.

20120429-181436.jpg
Förutom några ärenden och lite pelargon shopping så har jag inte gjort många knop idag. Skönt att bara vara lite. men i morgon måste jag ta mig i kragen och få fart på mig själv. Det måste bli två pass imorgon. Det blir 60 min jogg/powerwalk och så tror jag det blir ett core pass och lägger till lite benstyrka på det. Inte direkt enligt Svenska Hälsocampens schema men det blir bra. Nästan enligt schema.

20120429-215531.jpg
Så här ser veckans inbokade pass ut med start imorgon. Detta kompletteras med jogg/powerwalk 5 dagar. Ev blir det 5 eller 10 km Lundalopp på lördag och ev lite barfotalopp på söndag i Malmö. Men detta tar jag beslut om senare i veckan när jag vet hur fötter och kroppen mår. Tjooo på det. Hoppas att det håller för jag gillar tanken på dessa lopp.

Imorgon börjar alltså vecka 8 med Svenska Hälsocampen. Det är den sista jobbiga veckan. Jag kommer att fortsätta träna hårt men ta det lite lugnare. Inte gå upp kl 05:00 varje vardag. Men varannan dag är planen att jag ska träna även på vardagar. Vi får se hur upplägget blir.

Kommentera

