Dag 111 av 120

Lördag igen och då var det dags för Functional Toning som vanligt. Fick för mig att jag skulle träna i ett linne jag köpte för ett tag sedan. Gillar inte att träna så avklädd men kände för att utmana mig själv lite. Jag kände mig ganska plöffsig och är van att ha svart topp. Nu ett slimmat ljust linne. Men det gick ju bra det med. Fick glatt tillrop från grannen som berömde mig för min viktnedgång. Så det kändes bra. Klart jag ser skillnad själv också. Så efter passet fick det bli ett foto i stora spegeln i salen. På den vänstra bilden ser man min onda axel som är så stel att den sitter högre upp. Helt sned är jag. Snacka om att vara spänd.

20120428-163336.jpg

Idag plockade jag fram min ”pippiklänning” som jag köpte förra sommaren. Den satt ok då men efter den stora viktuppgången sista halvåret 2011 så satt den väldigt illa och tigth. Nu sitter den bättre men det blir ännu bättre när jag ”krymper” i den ännu mer. Klänningen fick sällskap av mina höga Dr Martens jag köpte i våras och det passade så himla bra ihop.

20120428-165718.jpg

Nu på kvällen har vi varit iväg på kalas. Jag har ätit och druckigt gott. Inget överdrivet men ändå utan att tänka allt för mycket på att jag inte borde. När vi kom hem och ställt bilen i garaget så kände jag att jeansen jag hade på mig börjat sitta mycket lösare den senaste veckan. Väl hemma så letade jag fram två par jeans som jag köpt billigt på Lindex för några månader sedan. Ett av paren var exakt likadana som de jag använder idag fast en storlek mindre. De satt som en smäck. Och sedan ett annat par som var en lite annorlunda jeansmodell. De fick jag inte förbi höfterna när jag köpte dem. Nu går de på och jag kan ha dem. Om några kilo kommer de att sitta lite lösare vilket det nog är tänkt som. Så nu fick jag lite pepp här på kvällen. Lite ny energi och bevis på att det jag håller på med fungerar trots att jag fuskar lite med maten här och där. Summa sumarum så äter jag mycket mindre och mer kontrollerat än tidigare även om jag ”unnar” mig lite för mycket ibland. Sakta men säkert tar jag mig mot bättre hälsa och en bättre känsla i kroppen.

Jag har vägrat vågen sedan i augusti förra året. Under hösten gick jag upp en massa men från januari har jag vänt trenden. Klart jag är nyfiken på vad jag väger men jag vill inte låta vikten styra mig utan det ska vara min känsla i kroppen som gäller. Jag vill lära känna min kropp. Och förhoppningsvis i slutändan hitta min normalvikt. Då ska jag väga mig för att ha koll. Men tills dess får det vara kläder och fotografier som får vara min måttstock. Började mäta mig själv men kände att det blev jobbigt att fixa själv så jag har struntat i det.

20120428-230843.jpg

Nu ska jag försöka tagga ner och gå och lägga mig. Skönt att vi inte kom hem så sent. Är ganska trött. Imorgon är en träningsfri dag men kanske hittar jag på någon sorts träning ändå. Vi får se.

2 thoughts on “Dag 111 av 120

    • Det blir Vätternspinning på onsdag. På Södervärn.

      Har försökt kommentera din blogg flera gånger men jag vet ej om de kommer fram. Inga felmeddelanden men de syns aldrig. Detta via mobilen. Ska testa om det fungerar bättre med datorn.

      Tycker i varje fall att din utmaning med tema ska bli grymt kul att följa.

      Kram på dig!

Kommentera

