Dag 110 av 120

Klockan började skräna vid kl. 05:00. Jag hade INTE sovit färdigt. Men vetskapen att det nu är fyra hela lediga dagar framför mig så kändes det genast lite lättare. Idag blev det en 75 min lång powerwalk. Fortsätter att skona fötterna lite så jogging blir nog först nästa vecka igen. Skönt att det bara är ett träningspass inbokat idag. Känner mig trött i kroppen och behöver ett dygns vila. Det blir precis lagom det till Functional Toning på imorgon vid kl 09:30.

Idag på morgonen bjöd en av dietisterna, Alexandra på frukostfika då hon fyller år imorgon. Gott! Jag var rejält hungrig då det hunnit gå två och en halv timme sedan jag kom hem från powerwalken. Det är alltid så gott när någon annan fixat frukostfika.

Hängde även på låste till Eventim när de släppte biljetterna till KENTS KB spelning (Malmö) den 2 juni. Skönt att man lätt kan fixa det via nätet nu för tiden. Det gick bra och jag fick biljetter till mig och min kompis A. Ska bli skitkul att se dem på en så pass liten och itim scen. Utomhuskonserter är också mysiga och de ska spela i Pildammsparken i augusti men jag hade inte hunnit köpa biljetter dit utan väljer nu att se dem på KB istället. Kanske blir det även Pildammsparken i aug också så småningom. Älskar att gå på konsert.

20120427-210313.jpg
Gick ut på 60 minuters promenad på lunchen. Det var sakta ”gå-i stan-takt” samt ”måste-bara-kolla-lite-på-kläder”. Men jag kom hem tomhänt förutom ett bröd som jag lovat min man att köpa med mig inför helgen. Men satan vad jag fick ont i fötterna. Gick i mina Converse som jag i och för sig har inlägg i men det fungerade inte idag. Så jäkla tråkig blogg jag har där jag bara klagar på mina fötter. Men det är ett stort problem för mig och det är så tråkigt att ha ont hela tiden. Jag intalar mig själv att det ska bli så mycket bättre när jag tappat all vikt men jag vet inte. Har i och för sig lång bit kvar men tänker jag tillbaka riktigt noga så började mina problem med fötterna långt innan min övervikt kom. Ja ja….. glad att jag tar mig runt i varje fall och fungerar så pass bra som jag gör. Det kunde varit värre. Mycket värre. Tänker på en vän till familjen som kämpar för att få upp rörligheten i kroppen efter en bilolycka för några år sedan. Hon kämpar verkligen och gör framsteg men blir aldrig helt åsterställd. Hon har börjat gå med hjälp av assistent och stående rullator (vet ej vad de heter). Hon behöver assistent 24-timmar om dygnet. Så vad är lite problem med fötterna och värk i kroppen jämfört med det. Men ibland måste jag bara få pysa över men samtidigt fånga upp mig själv och tänka positivt.

Idag på jobbet har jag försökt att planera för att jag ska bli av med alla olika bokhyllor som är fyllda med min chefs saker (sitter i hans gamla rum). Och så sa jag få uppborrat ett hyllsystem på väggen istället. Det kommer att göra rummet mer enhetligt och få ett luftigare intryck. Nu har jag olika sorters bokhyllor och hopplockade möbler. Ska bli en frekvent besökare i möbelförrådet och se om de får in saker jag kan tänkas behöva. Jag har redan samlat på mig väggskenor och några hyllplan till dem så nu kan snickaren snart komma och borra upp dem så kan jag bygga vidare efter hand. I sommar ska jag ta med städsaker och se om jag kan få det lite renare på mitt rum. Här är så sunkigt. Tror att man för länge länge sedan har rökt på mitt rum. Det luktar så instängt när jag kommer och lite muggigt. Det lite roliga är att den korridor jag sitter i kallas för professors korridoren. Man tror att det ska vara ganska ståndsmässiga lokaler. Men nej det är värsta sunk korridoren. Ha ha….

20120427-210523.jpg

Dagens outfit taget uppifrån. Kul med vår och lite vårkläder.

Flexade ut vid 15:30. Det var så härlig vår ute att jag inte ville sitta kvar så datorn fick följa med hem istället. Kör lite jobb under ledigheten. Tog tåget till Lund och mötte upp min man som var sugen på en afterwork. Det blev lite barsnacks och en cola light för mig. Öl för Wille.

Nu är det ”megatvätthögen” av träningskläder som gäller. Måste ha rent till morgonens pass. Tror jag lägger mig tidigt ikväll. Ska bara se till att hänga upp allt och sedan ta en sväng med hunden.

20120427-210711.jpg

Mina tåstrumpor som jag fick med på köpet när jag köpte skor igår. Så oväntat sköna

Kommentera

