Dag 109 av 120

Idag vaknade jag upp utan värkande fötter så det blev en 60 min powerwalk runda. En skönt runda med bra musik i öronen. Det blir lättare och lättare att komma ut på mornarna tycker jag. Det är inte lika mycket ångest när klockan ringer. Det är en härlig tid på året nu att komma ut tidigt på morgonen. Även om det inte alltid är sol så är det mysigt att se våren ta form. Härliga gröna löv och blommor på körsbärsträden. NAJS!

Idag har det regnat till och från hela dagen. Men vid lunch höll det upp någorlunda så jag och kollegan Anna knallade iväg på en runda. Jag ville gå till butiken Fotkultur. Denna butik hittade jag via bloggen http://icanrestwhenimdead.com/ Skönt att komma ut och få lite frisk luft. Vi hittade butiken vid David Hallstorg och det blev en rätt dyr lunch. Jag kom därifrån med två par skor. Två par sommarskor för mig att promenera i. Jag har problem att hitta skor som inte klämmer på mina artrosområden i fötterna och dessa barfotaskor är superbra. Det svarta parket på bilden har jag sedan tidigare men jag behövde ett fräscht par. De jag har nu får flytta med till stugan och bo där. De grå lite ljusare hade jag aldrig sett tidigare så de var en överranskning. Hoppas att även de är lika sköna att gå i. Det som är bra med dessa skor är att mina fötter får jobba lite och hitta rätt läge. Den opererade foten har gått fel i så många år att det är svårt för den att hitta rätt och den är väldigt ostabil. Men med dessa skor måste foten jobba på själv då det inte är inbyggt stöd i den. Så bra! Killen som hjälpte mig i butiken var otroligt serviceminded och trevlig. Han tog sig tid och svara på mina frågor och lyssnade på mina fotproblem. Det var ett mycket roligt shoppingbesök. Han försökte även övertala mig om att jag ska vara med i ett barfotalopp den 6 maj. Vi får väl se. Här kan du läsa mer om det om du är intresserad. Barfotalopp. Låter ju lite spännande och roligt…..

Till lunch blev det biffstroganoff och grönsaker. Gott som vanligt men kände inte för varm lunch idag. Det blir nog lite itrim barer framöver tror jag. Beror lite på vad jag ska höra och vilken träning som är senare på dagen.

Efter jobbet blev det Functional Toning och efter det ett pass Pilates. Jobbigt med två pass men samtidigt väldigt skönt att köra lugn och stillsam pilates. Men det var inte lätt. Svetten lackade och kroppen skakade på rejält mellan varven.

Kom hem vid 21:00 och värmde lite gulasch soppa och tog en macka. Sååå hungrig men ändå inte. En snabb kisserunda med hunden och sedan plocka lite för att underlätta städningen imorgon.

Ska köra en vecka med Voltaren tabletter för att se om jag kan läka ut min kropp lite. Hoppas hoppas. Näe nu är det god natt som gäller för att orka upp imorgon bitti för en promenad. Byter ut simningen mot promenad för att jag inte får ihop det samt att det är lingonvecka här på torpet…..

Kommentera

