Dag 108 av 120

Vaknade idag med ganska mycket värk i fötterna. Så jag sket i mitt morgonpass med powerwalk och jogg. Var tvungen att ge fötterna lite mer vila. Gårdagens morgonträning på 1.5 timme med backträning och intervaller tog hårt på fötterna, tyvärr.

Åkte till jobbet och jobbade en timme och sedan var det dags för 60 min massage. Först hann jag med en frall frukost. Jag var så otroligt sugen på fralla att jag köpte fralla, ost och lite apelsinmarmelad på pressnyrån. Gott men inte någon bra frukost. Det är verkligen inte ofta jag äter frallor. Vid massagen bad jag om lite lugnare och skönare massage men att han skulle ta det som behövdes. Det blev en hel del jobbiga punkter och muskler men även lite skön massage också. Så skönt! Jag var helt groggy efteråt.

Lunchen bestod av biffstroganoff med grönsaker. Och så åt jag en liten bit toblerone som låg i lunchrummet. Jag har kommit in i en period där jag tycker det är så tråkigt att äta lunch i lunchrummet på jobbet. Jag vill gå ut på lunchen. Men idag regnade det. Så framöver får det bli snabbäten lunch typ måltidsbar + någon frukt eller ägg så att jag kommer ut och får byta miljö. Får krupp av att sitta inne. Som tur är gillar kollegan Anna också att komma ut så vi tar lite rundor ibland.

Vid 16:30 var det dags att gå till Actic Södervärn. Nu väntade ett 90 min spinningpass. Och jag var väldigt nervös. Men det var jag i onödan. Jag klarade passet galant. Är riktigt stark och uthållig i benen. Skönt att fötterna också fick vila på detta pass. Så spinning kommer nog att ingå i min träning framöver minst en gång i veckan.

Trött och svettig var jag när jag klev av cykeln. Men glad. Röd i fejjan dock. Mina medresenärer på bussen fick stå ut med mig som en tomat.

20120425-210525.jpg
Före passet, har precis fått hjälp med inställningar på cykeln.

20120425-211053.jpg
Värsta snygga tomaten

När jag kom hem stod det en förpackning med sushi till mig. Mmmmmm middag. Min man hade fixat. Han var iväg på styrelsemöte och hade redan ätit.

Nu ska jag ta en 30 min runda med hunden. Det blir som en liten kompensation för att jag inte gick i morse. Tillsammans med spinningen blir det 120 minuters motion idag. Så på med joggingskorna och ut en stund.

Kommentera

