Dag 107 av 120

Oj så trött jag var igår. Mina leder i kroppen värkte och jag orkade ingenting efter jobbet. Kom hem och rasade ihop i soffan och sov några timmar efter middagen. Sedan så förflyttade jag mig till sängen och låg där och slappade ett tag innan jag släckte. Min  man var snäll och tog ut hunden på kvällsrundan. Så nedan kommer tisdagens inlägg skrivet på onsdag förmiddag.

Foto taget på toppen av ST Hans backar. Fin soluppgång även om den fått sig en omgång i Camera + appen.

Kl 04:50 ringde klockan och det var dags att bege sig upp för ett 80 min långt konditionspass på morgonen. Efter min lilla stund som jag behöver för att komma igång hemma som bla innehåller kaffe så tog jag mig ut. Jag började jogga i ett lugnt tempo och sedan efter ca 2 km så var det dags att ta ner pulsen lite i ”fettförbräninningsläge” så jag powerwalkade i ca 1 km. Sådär höll jag sedan på. När jag kom till ST Hans backa så bestämde jag snabbt att det var dags att ta mig upp där för att förbereda mig mentalt för att börja med backträning där snart. Det blev en sakta jogg upp på backen och sedan upp på toppen. Skönt. Sedan när jag ändå var på plats så körde jag upp och ner några gånger innan jag fortsatte min runda. Jag la in lite snabbare tempo på några raksträckor. Klapp på axeln till mig som vågar utmana mig lite med tempoväxlingar. Jag är stolt. Och så backträning på det. Jag är grymt nöjd över mig själv. Ska se till att köra riktig backträning på St Hansbackar (Lund) när jag är färdig med Svenska Hälsocampen. Som det är nu så kan jag inte lägga in det också utan det får bli om 1.5 vecka när det hårda schemat är över. Men jag ser nästan fram emot backträningen. Ser det som lite uthållighetsträning. Om det mot all förmodan skulle vara någon Lundabo som läser denna blogg och vill haka på för lite backträning så hojta till. Det är bara vi bestämmer en dag/kväll och så kör vi. Det som är bra med backträning är att man kan köra individuellt men tillsammans. Man sätter en tid sedan kutar man upp och ner så snabbt och intensivt man kan. Orkar man inte springa så går man. Jag kommer nog att göra både och. Tänkte hålla på i ca 45-60 minuter. Kanske en nyttig pick-nick efteråt. Jag har nog lockat åtminstone två kompisar till detta. Men ju fler desto roligare.  Min runda blev totalt ca 90 minuter lång och jag förbrände enligt pulsklockan lite drygt 800 kcal (Nike appen sa lite drygt 750 kcal). Bra där och allt detta före jobbet.

 

Förmiddagen gick rätt så fort då jag stack iväg på möte 9-11. På lunchen hade jag en lunchdate med en kollega ”från förr” (AstraZeneca tiden). Vi bestämde för ett tag sedan att vi skulle träffas och jag lämnade till Katarina att bestämma vilken restaurang vi skulle gå till eftersom att hon bor i Malmö. Katarina valde Raw Food House vilket jag tyckte var ett utrmärkt förslag. Dels ligger det nära sjukhusområdet där jag jobbar och sedan har jag faktiskt varit där och tittat in men då var det full och jag bestämde att det fick bli en annan dag. En annan dag blev idag. Solen sken och vi fick ett bord ute. Jag beställde en Love Burger som var jättegod. Mycket fräscha smaker. Kan varmt rekommendera detta ställa. http://www.rawfoodhouse.se/ Katarina och jag talade om ditt och datt men framförallt om min träning och Svenska Hälsocampen. Hon har sett på FB vad jag håller på med och var nyfiken då hon själv vill komma igång och hitta inspiration. Vi är ganska lika i hur vi tänker kring mat och motion (upptäckte vi). Periodare båda två. Men vi vill båda få ordning på mat och motion och hitta inspirationen och få ordning på mat och aptit. Det är inte alltid så lätt att hitta rätt mentalt. Det är där det faller för mig.

Det blev en seg eftermiddag och jag kände mig trött och slö. Började få ont i kroppen och i huvudet. Hade svårt att koncentrera mig på mitt jobb och satt mest och önskade mig hem till soffan. Tur att det endast var ett träningspass inplanerat idag. Dvs ledig kväll. Jag åket hem med bussen vid 5-tiden. Kl. 18:00 var middagen färdigäten och sedan var det total däckande i soffan för min del. Trevlig sällskap = not. Vid 20-tiden tog jag mig från soffan till sängen. Där låg jag och slötittade på TV en stund innan jag somnade igen. Ja det var den tisdagen.

Kommentera

