Dag 106 av 120

20120423-213513.jpg

Sovmorgon idag. Skönt att jag körde powerwalken igår så att jag kunde sova till 06:30 idag. Vetskapen att jag nu har fyra supertidiga mornar med träning gjorde att det var extra skönt att få sova 1.5 timme extra.

Det blev ingen riktig frukost i morse när jag kom till jobbet. Det blev en itrim bar och sedan vid fikat en knäckemacka med ägg och kaviar.

Tanken var sedan att jag skulle tränat på lunchen. Men solen tittade fram och jag kände inte för att vara inne. Jag och kollegan Anna bestämde oss för att ta en promenad till Subway och köpa lunch där och sedan sitta ute. Köpte en av deras nyttigare subs. De är fräscha och massor med grönsaker. Gott! Skönt att sitta ute i solen en stund och snickesnacka.

Eftermiddagen gick fort och snart var klockan 15:30 och det var dags att gå och träna. Utnyttjade min träningstimme idag så jag behövde inte ta allt på flexen.

På Actic körde jag mest ben. Och så lite armar. Benbänkpress körde jag ny vikt idag = ca 150kg. Tror det är ganska bra. Är nöjd i varje fall. Å mer ska det bli. Det är min lilla utmaning i styrka. Det blev även en stund på cykeln för att skona fötterna som kommer att få det tufft resten av veckan.

Till kvällsmat blev det färsk pasta med pesto, matlagningsgrädde, skinka och bladspenat. Gott men det blev lite mycket mat.

Provade de jeansen som jag vill komma i igen. Nu kan jag dra upp dem hela vägen men ej knäppa dem. Hoppas att de går på om en månad eller två. Har även kinos jag vill komma i snart.

Näe, nu ska jag lägga fram träningskläder till imorgon så att jag slipper fippla med det på morgonen. Hunden ska få sig en vända till också. Ha det så gott å god natt!

Kommentera

