Dag 103-104 av 120

Orkade inte blogga igår när jag kom hem på kvällen så idag får det bli dubbelt istället.

Torsdagen började med ett 50 min långt simpass. Det var fullt med folk redan kl 06:45 i bassängen. Men det gick bra. Hade dock lite svårt att köra intervaller för när jag försökte köra fortare så smärtade axeln ganska mycket. Så jag höll ett ganska högt och jämnt tempo istället. Efter simningen var det snabbdusch och sedan bussen till jobbet.

På jobbet började jag med frukost bestående av havregrynsgröt, ägg och vatten. Gott och välbehövligt. Förmiddagen kröp fram. Kände mig trött och seg. All träning börjar ta ut sin rätt. Har inte riktigt återhämtat mig från veckan i Sigtuna. Mina fötter protesterar och jag känner mig som en 90-åring i fötterna. Men det är bara att köra på.

Det blev lunch med kollegorna Håkan och Anders. Vi gick till Malmö Högskolas matsal. Där är det buffé. Jag tog alldeles för mycket mat. Var seg hela eftermiddagen. Men gott var det. Pasta med skysås och kyckling med grönsaker. Tog även lite lite av efterrätten som var chokladpudding. Gott det med fast ganska sött. Håller nog på att vänja mig av vid det söta nu.

Flexade ut vid 16:00 och tog mig hem och bytte om för 75 min powerwalk. Jag var tvungen att gå ut med hunden också så det hon fick följa med på powerwalken. Tyvärr går det inte att hålla riktigt samma höga tempo men vi var ganska duktiga på att knata på. Fick upp en rejäl svett. Lund visade sig från sin bästa våriga sida. Så härligt. En väldigt skön runda.

20120421-215247.jpg
Tosca tar en lite paus i Lundagård.

Väl hemma igen en snabb dusch och sedan smink och kläder på för utgång och konsert. Det var dags för Ane Brun på Mejeriet i Lund.

Middag åt vi ute. För mig blev det en liten pastarätt med tomat och kalvfärs. Gott och lagom mycket. Kl 22:00 gick Ane Brun på scen och började sjunga. Vilken gudolig röst hon har. Så himla bra.

20120421-215933.jpg
Foto: Ane Brun på Mejeriet i Lund

Idag lördag vaknade jag trött och seg i kroppen. Känner av att jag åt pasta igår. Armar och ben värker. Förstår inte varför det blir så. Det är en ganska intensiv värk och jag känner mig helt muskelsvag. Ja ja så är det. Något jag ska ta upp med läkaren när jag ändå gör gastroskopin i maj.

Med lite kaffe i kroppen och en itrim bar var jag i varje fall mentalt redo för lördagens träningspass, Functional Toning. Även dagens pass var grymt jobbigt. Svetten rann av mig. Skönt att ta ut sig så pass mycket. Jag måste ta med mig en lite större handduk så att jag kan torka av mig. Gled runt på mattan när jag skulle göra plankan mm.

20120421-220818.jpg
Foto på alla redskap på träningen. Papperservetterna är ett av dem. För glidövningar på golvet.

Efter träningen en macka och sedan snabb dusch och bussen ner på stan. Vi gick till en klockaffär för att min man skulle fixa sin klocka som behövde ett nytt batteri. Jag hittade en klocka som jag blev förtjust i och köpte. Eller rättare sagt jag fick den som en försenad present. En fin Fossil i rose ”guld” (tror jag färgen heter).

Sedan var det dags för lunch. Vi gick till MEAT och satte oss på uteserveringen. Jag tog en Pepsi Max och deras hamburgare. Gott! Lämnade hälften av brödet och nästan alla pommes. Skulle sagt ifrån att de ej behövde komma in med pommes men det glömde jag. Vi satt där ett bra tag och njöt så fort solen tittade fram mellan molnen. En fin vårdag.

20120421-222027.jpg
Foto på Wille och mig där vi myser i solen.

Efter lunchen gjorde vi lite ärenden på stan. Vi gick inom ICA och handlade till middagen. För mig blev det jordgubbar, banan och kvarg. Efter burgaren kände jag för något fräscht och lätt på kvällen. Det blev även några bitar lördagsgodis. Lite men de bästa bitarna.

Tog mig ett gubbvil när vi kom hem. Behövde sova och vila kroppen. Har mest slappat ikväll.

20120421-222721.jpg
Foto på min kvällsmat: Lättkvarg, jordgubbar, banan, cacaokrosd (superfruit), vita mullbär (superfruit), rostade pinjenötter.

Kommentera

