Dag 101 av 120

Njöt av att få sova lite längre i morse. Klockan ringde kl 06:30 och då var det dags att stiga upp. Har börjat att ta en senare buss till jobbet. Vet inte riktigt varför jag känt att ja måste vara på jobbet 07:45. Från och med nu tror att det räcker att vara på jobbet till 08:00.

Det är ett evigt släpande på min stora lila Kånken rygga full av träningskläder, lunch, mellanmål och dator. Namnet på ryggsäcken passar verkligen med tanke hur mycket jag kånkar runt den. Men bra är den.

20120418-214226.jpg
Idag var jag bara inne på jobbet till lunch. Sedan iväg till sjukgymnasten. Vi beslutade gemensamt att det var sista besöket. Sjukgymnasten var imponerad över framstegen jag gjort med min fot. Hon var dock lite bekymrad över min högra då man tydligt ser att knölen ovanpå leden börjar bli större. Huden ovanpå börjar bli irriterad. Men det känner jag är ett senare problem. Nu koncentrerar jag mig på att få så mycket rörlighet i den vänstra.

Efter sjukgymnasten så tog jag mig till Lund för ett möte. Pillade i mig min medhavda lunch bestående av biff med rödbetor och kapris samt en strimlad morrot med en tsk citronolivolja och en liten macka. Gott men kallt.

På mötet bjöds det på nybakade kanelbullar. Och jag tog en och det var så värt det. Mums så goda de var.

Flexade ut efter mötet och stack till Actic Olympen och körde dagen styrke och konditionspass. Skönt att ha det gjort. Jag tycker att det är så jäkla tråkigt med styrketräning. Vet inte varför. Får verkligen tvinga mig själv till det. Men jag gjorde det. Men jag har svårt att bruka allvar på dessa pass. Visst jag kör på men hjärtat är inte med. Det känns inte bra. Hoppas att jag kan hitta glädjen i styrketräningen.

Efter träningen gick jag in till ICA Tuna och botaniserade. Skulle fixa middag. Det blev pasta med lite matlagningsgrädde, pesto och strimlad skinka på en bädd av bladspenad. Tog inte så mycket grädde och ca 1 msk pesto till mannen och mig. Nästa gång drar jag ner lite både på peston och matlagningsgrädden för att minska ner på kcal. Gott och snabblagat! Köpte även ett gäng med nya kryddor. Olika blandningar med kvarn. Kul med lite nya smaker i köket.

Nu på kvällen har jag varit duktig och gjort mina stretsch övningar som jag fick av Atle i Sigtuna. Kom på att min balansplatta fungerade superbra för dessa stretschövningar.

20120418-220426.jpg

Kommentera

