Dag 97 av 120

20120414-225635.jpg
Då är näst sista dagen på Svenska Hälsocamps campen till ända. Idag vaknade vi upp till en massa snö och slask. Fick ena foten lindad av Atle innan vi begav oss ut. Jag och Anders gjorde sällskap även idag. Idag var min kropp enormt trött och seg. Foten värkte så jag orkade inte jogga så mycket som tänkt. Skickade iväg Anders lite framåt så att han fick lite tempo i varje fall. Det är kul hur man öppnar upp sig när man joggar/går ihop sådär. Vi talade en del om ganska privata saker som vi jobbar med mentalt och fysiskt.

Hemma igen var det fort som attan in i duschen och sedan på med nästa omgång träningskläder och sedan frukost. Jag verkligen gillar hotellets frukost och framförallt gröten. Bad om recept och fick det. I varje fall ingredienserna.

20120414-224519.jpg

Kl 09:00 var det dags för ett 30 min besök hos Atle. Han tog hand om nacke/axlar och skuldra igen. Satan vad skuldran gör ont. Fattar inte att det kan bli en sådan smärta. Men men behandlingen gjorde att det kändes mycket bättre. På rätt väg. Synd bara att jag inte kan ta med honom hem eller att jag bor i Stockholm och kan besöka Kiropraktorhögskolan.

20120414-225503.jpg
Kl 09:30 var det dags för nästa pass. Det skulle varit expanderträning ute men vädret satte stopp för det. Så det blev cirkelträning inne med Martin istället. Detta blev ett tufft pass. Många var trötta och slitna. Folk föll som furur runt omkring. Kiropraktorstudenterna fick verkligen en hel del att göra. De fick springa och hämta fler lindor och kylpåsar. Det gick ok för alla i slutändan. Inga större skador (vad jag hört). Alla var så taggade och satsade lite för mycket. Tävlingsmomentet kom in. Jag klarade mig hel i varje fall.

20120414-225601.jpg

Efter cirkelpasset tog jag mig ner till en sportaffär som jag hört talas om. Detta pga att mitt rum ändå ej var färdigstädat. Det blev en fin tunn Haglöfs fleace och ett par vita nNikectygskor som var på rea. Sedan skyndade jag mig tillbaka för att duscha och springa iväg på lunch.

Efter lunchen skulle vi ha workshop för att jobba vidare med våra mål för träning och viktminskning. Jag hade även satt upp mig för drop- in behandling. De kom och hämtade oss när de hade tid. Jag fick en tuff massage och stretch av nacke/axel/skuldra. Denna gången av en annan elev än Atle. Har glömt hennes namn men hon var kanon.

Ett snabbt mellanmål hans med och sedan var det dags för ett pass med Zumba. Det var kul men ganska avancerad koreografi. Inte för nybörjare direkt. Min fot gillade inte riktigt detta. Fick början till kramp flera gånger och det gjorde riktigt ont i foten. Men det gick. Min koordination är verkligen kass när det går fort.

När Zumban var slut hade vi två hela timmar på oss till middag. Tur var det för jag behövde börja packa, tvätta upp ett par träningsbyxor samt duscha och fiffa ordning mig inför middagen. Hade glömt rouge och ögonskugga hemma men hade lyckats få med kajal och mascara. Klädde upp mig lite grann i kjol.

Middagen var helt otroligt god och innehöll bara 550-600kcal för en 3 rätters. Bilden nedan säger allt.

20120414-231202.jpg

Kommentera

