Dag 96 av 120

Dagen idag började inte så bra. Blev kvar på dass med kass mage. Så jag fick hoppa över morgonens joggingrunda.Nu blir det lite skitsnack. Jag har haft typ diaree i fyra dagar nu. Magen är kraftigt i olag kan man säga. Här går magsjuka runt bland deltagare och ledare. Inte kul. Men mitt magont är inte magsjuka utan snarare stressad mage.

Till slut tog jag mig i varje fall till frukosten. Jag var så grymt trött och tömd på energi. Orkade inte tala med någon utan satte mig vid ett eget bord. Gröten var slut när jag kom men den snälla kyparen som såg att jag inte fick det jag önskade fixade ny gröt till mig. Så himla bra. Det är en jättegod gröt som jag måste kolla upp vad det är för någon. Supergod.

Mitt första pass för dagen var ett core pass. Passet började med att vi skulle göra 100 burpies (stavning?) som uppvärmning. Inte någon övning som passar mig direkt. Men jag gjorde några och sedan gick jag över till benböj och armhävningar istället. Men då fick det bli dubbelt upp. En rejäl uppvärmning.
Själva corepasset var jobbigt och en hel del belastning på axlar så jag fick hjälp av kiropraktoreleven Tim med alternativa övningar. Skitbra. Jag fick ut massor av passet. Magen fick även sitt.

När jag slängt mig in i duschen och fått i mig lite vatten så tog jag mig ner till Storgatan i Sigtuna. Var tvungen att fixa tabletter som ”stannar” upp magen lite. Skönt att hinna fixa det.

Lunchen idag var så himla god. Det var nybakade pitabröd och en nötfärsbiff på 100gr. Sedan en massa fina grönsaker och rotsaker. Idag tog jag rödbetor, pumpa, blomkål och broccoli. Och så en klick tsatziki till det. Mmmmmmm så gott.

Efter lunchen var det dags för ett pass med Atle igen. Nu körde vi nacke, axel och skulderblad. Det blev tryck på en massa jobbiga punkter. Sedan fick Atle till en sorts skakning av min skuldra som skulle lösa upp det onda. Satan vad det gjorde ont. Jag svimmade nästan. Det gjorde ont en bra stund efter men det klingade sedan av och då kände jag att rörligheten var mycket bättre. Han ska jobba vidare på det imorgon.

Eftermiddagens träning bestod i simning i intervaller. Ett ganska högt motionstempo i 20 minuter med intervaller på ca en minut taget insprängda. Sedan 3 minuters vila och lite vatten att dricka. Detta upprepades så att bi till slut simmat i 60 min. Efter simningen så körde vi lite andra övningar. Tror den totala tiden i vattnet blev 75 min.

20120413-230528.jpg

Fotomontage från dagens simträning i simhallen i Sigtuna

Tillbaka till rummet för en skön dusch och sedan en liten stunds vila på sängen i ca 30 min. Det serverades kalkon till middag vilket var mycket gott. Min aptit är tillbaka och maten smakar så gott.

Kl 19:00 var det dags för Acke att hålla föredrag om träning och dess effekter. Han förklarade det här med puls, maxpuls, vilopuls mm. Hur man på ett bra sätt kan lägga upp sin träning. Ja mycket matnyttigt.

Efter passet fick vi en smoothie gjord på kesella, hallon och mango. Smarrigt! Sedan vid ca 21 tiden hade jag en träff med dietisten Josefin Jonasson. Vi satt och snackade om ditt å datt. Bra att få ventilera lite. Josefin är verkligen jättegullig och jag har ett stort förtroende för henne. Det känns bra.

Sedan var det dags för mina fötter att få sig en omgång till. Atle körde på och vi kan båda konstatera att den opererade leden ökat massor i rörlighet. Ja massor för att vara min tåled. Så kul. Atle verkade nöjd han med. Så nu gäller det att fortsätta göra de övningar jag fått. Bla en stretschövning för vaden samt att själv tvinga/vicka på leden så ofta jag kan.

Nu är klockan massor och jag borde släckt lampan för länge sedan. Kl 06:45 ska kag träffa Atle och då ska han linda mina fötter inför morgonpasset.

Kommentera

