Dag 95 av 120

20120412-222742.jpg
Dagen började tidigt med en jogging/powerwalksrunda tillsammans med Anders (som också är med på campen). Eftersom att jag måste jogga mer än vad jag går så fungerar det inte att följa med övriga gruppen som idag skulle ut och gå i skogen. Anders ville också hålla ett lite högre tempo så vi körde en runda ihop.

Efter en timme var jag helt slut i benen. Kastade in mig i duschen och svidade om till nya oömma träningskläder. Sedan iväg till frukosten och sedan få fötterna ordentligt tejpade.

Nu var det dags för hinderbana. En promenad bort så och där var den. Banan, the Big Bana. Upplägget var att vi skulle vara 2&2. En tog sig igenom banan och den andra gjorde 15 situps, 15 armhävningar och sedan upp och ner för en trappa till den som gjorde banan var fördig. Så höll vi på i 15 minuter och sedan 3 minuters vila. Sammanlagt var vi igång i 60 minuter om vi räknat bort vilan. Ett tufft och skitigt pass. Men så jäkla kul.

På eftermidddagen hade vi ett yoga pass. Guuuud så stel och osmidig jag är. Det blev ett tufft pass för mig. Men jag borde ta in lite rörlighetsövningar i min vardag.

Efter middagen var det dags för föreläsning. Idag var det Lelle som höll en föreläsning om kiropraktik. Det är verkligen intressant. De har en lång utbildning på 5 år (jämför med läkare som utbildar sig i 5,5 år). En kiropraktor ser till hela människan och inte bara en viss del av kroppen.

Efter föreläsningen var det dags för lite kvällsfika. Sedan efter en stunds väntetid så var det dags för ett besök hos Atle. Det blev ett dubbelpass idag. Först tog han tag i min axel/ nacke/ skuldra och efter det blev det dags för fötterna/anklar/opererad tå. Atle fick upp ganska bra rörlighet i min tå. Han pressade på och mobiliserade samt manipulerade foten. Jag har fått extra stretschövningar som jag ska försöka göra. Kommer att sakna Atle när SHC är slut.

Nu är jag helt slut. Så god natt och over and out.

Kommentera

