Dag 94 av 120

20120411-164709.jpg

Seg som attans i morse. Har dock sovit ok hela natten. Det konstiga är att jag inte är speciellt hungrig. Får tvinga i mig frukost. Ser till att äta som vi ska. Gott är det också. All mat är jättegod här.

Kl 08:50 var det samling för att gå till ett TRX utegym. Spännande upplevelse. Låter bilderna ovan tala för sig själva. Mina axlar klarade detta ok. Så det var skönt. I och med att vädret inte var det bästa så körde vi bara stående övningar. Dvs ej där man sätter fast fötterna.

Vi hade lite tid över när vi var klara fram tills lunch så jag duschade fort och tog mig sedan ner på ”stan” för att gå runt lite. Skönt att bara strosa runt och ha lurarna med bra musik i öronen. Köpte mig en latte och sneglade lite åt annat gott men jag var faktiskt inte sugen. Vanans makt. Sedan följer jag kostplanen och det som erbjuds (ja förutom latten då där blev det mellanmjölk).

Det var en hel vegetarisk lunch. Morotsbiffar, fin sallad och någon röra. Gott! Men jag saknar kött i måltiden. Skäms lite att säga det men så är det.

På eftermiddagen hade jag ett pass med coachen Anneli. Det kanske inte var rätt dag för detta eller så var det helt rätt. Jag har verkligen haft en dipp i humöret idag. Varit ledsen och väldigt känslomässig. Det gick bra hos coachen men vi har bara 30 min så det blir inte så mycket av det hela. Det kändes mest lite jobbigt för det gick liksom inte att ta sig vidare. Fick dessutom springa till nästa träningspass som var pump. Förutom att jag inte kunde göra alla armhävningar och plankan så var det väldigt likt de pass jag brukar köra hemma. Och vi körde bara ca 60 min idag så det kändes som ett ganska kort pass. Under passet började tårarna flöda. Mina hormoner är all-over-the-place. Och det kan lätt bli så har vi fått information om.

Idag har jag grubblat och varit låg över mina axlar (framförallt den vänstra) och min onda fot. Är nervös på framtiden. Vet inte vad som händer. Hur ska jag undvika att skada övriga leder i kroppen om jag fortsätter att halta och gå snett. Ja en dipp och depp dag idag.

20120411-214851.jpg

Bifogar en bild på den goda och fina middagen.

Nu på kvällen hade jag en tid hos Atle. Vi koncentrerade oss på min axel och nacke. Den vänstra axeln är stel och vill inte röra sig som den ska. Jag nämnde en punkt vid skuldran där jag själv känner att allt startade med för många år sedan. Tydligen är det ett revben som sitter där. Så Atle testade lite att lösa upp. Han knäckte även nacken på mig några gånger. Och jag kände mig verkligen mer avslappnad efteråt. Långt ifrån bra med jag tror han fick till något som gjorde att jag slappnade av där. Så vi jobbar vidare resten av veckan. Han gjorde även en liten justering i båda fotlederna. Imorgon har jag bokat två pass. Ett på eftermiddagen och ett sent på kvällen.

Kommentera

