Dag 92 av 120

20120409-213759.jpg

Foto: Från joggingrundan i fina Sigtuna.

Ja då var ännu en dag till ända. Jag är grymt trött.

Dagen började med samling i lobbyn kl 06:50. Upprop och sedan iväg. Det var 60 min powerwalk på schemat. Jag joggade med i täten och när jag visste att vi skulle följa vattnet i 3 km så kunde jag jogga på i min takt. Joggade tillbaka till täten ibland för att hålla kontakt. Nu vet jag vägen så vid nästa runda på morgonen så kan jag dra iväg på egen hand. Skönt! Det var en otroligt fin morgon med sol och glittrande vatten. 604 kcal brända.

Väl ”hemma” igen var det in i duschen och sedan byta till nya träningskläder och gå och äta frukost. När frukosten var avklarad så väntade ett besök hos kiropraktorn. Spännande upplevelse. Men jag tror jag fick hjälp med axlarna på en gång. Det kändes som om något släppte. Vi har massor mer att jobba på men det är skönt att det känns bra på en gång. Han visade även en del hemövningar som jag ska börja göra efter campen så att jag stärker upp ryggen och skuldrorna. Bra!

Sedan var det dags för barmarksträning. Ett pass utomhus med kondition och styrka. Ett jobbigt pass. Jag fick hitta på lite eget ibland pga foten. Ett mentalt jobbigt pass då det var en del parträning vilket jag verkligen inte gillar. Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Att utmana sig själv. 884 kcal

I slutet på passet fick jag helt plötsligt andnöd. Kunde knappt prata eller andas. Detta var första gången jag råkat ut för något sådant. Jag blev livrädd. Fy faan vad obehagligt. Två gånger kom det. Det konstiga var att det kom under lite vila. Astma light. Första gången för mig. Jag tar Bricanyl i förebyggande syfte för att slippa rossliga luftrör när jag är ute och springer. Men då blir jag bara rosslig och lite hostig. Får lite mer ansträngd andning. Har aldrig haft den här känslan att jag varken får in eller ut luft. Mycket obehagligt. Fattade först inte vad det var. Kände mig verkligen låg och skakig när jag hade läget under kontroll igen. Tårarna rullade i takt med att paniken. Kände mig rädd för att det ska hända igen så att jag inte vågar ta ut mig.

Eftermiddagens pass Crossfit var inomhus vilket jag tror var bra. Inte mycket pollen inne. Det var ett tufft pass som genererade många blåmärken. Vi krälade ganska många metrar på marken i en övning. Är helt röd/början till blå på armbågar och knän. Det gick kanon med andningen och jag vågade öka intensiteten vart efter som. Skönt! Antal kcal brända 786. Hoppas att det går bra på morgonens intervallträning/löpträning som är utomhus.

Nu på kvällen har vi lyssnat till Josefin Jonason, dietist. Ett bra föredrag med många nyttiga sanningar att höra. Bla hur många dagar per år som är fre, lör, söndag, fest, semester, konferenser mm. Dvs dagar man oftast äter mer eller unnar sig. Det är inte många dagar över att äta nyttigt på. Det måste till ett annat tänk och prioritera. Detta är absolut ingen nyhet men något jag måste ta tag i lite mer. Planera bättre.

Jag hade turen att få ett extra pass med kiropraktorn Atle. Han behandlade mina fötter men framförallt min opererade fot. Det var mycket som behövdes justeras och meckas med. Fick även en bra stretsch övning för vaderna som ska hjälpa mina anklar/vrister. Atle fick upp en bättre rörlighet i min fot och ska hjälpa mig att tejpa foten för extra stöd imorgon när vi har intervall/löpträningen.

Nu är kl 22:00 och det är hög tid att sova. Har varit på benen sedan 06:00. Lite drygt 2000 kcal brända med hjälp av träning under dagen. Inte fy skam.

One thought on “Dag 92 av 120

Kommentera

