Dag 83 av 120

Jag vaknade kl 06:00 och hade svårt att somna om. Klockan skulle ringa kl. 08:00 så det var lite störigt. Men jag tror jag slumrade någon halvtimme. Vid kl. 07:15 gick jag upp och fixade kaffe till mig och mannen och tog med tillbaka i sängen. Tog även med en 1/2 itrim bar som jag åt efter en stund. Även om jag inte sov så länge som jag behövde så kändes det ok att ligga vaken. Det var skönt att vakna upp till ett nystädat sovrum och känna lugnet. Plockade fram en tidning jag inte läst och så låg jag bara där och filosoferade.

Sedan var det in i duschen och iväg till Actic Olympen för lördagens träning som var Functional Toning. Som vanligt var det ett kanonbra pass. Det var lite nya övningar vilket var kul. Det är bra att de förändrar lite efter hand. Nästa lördag ska de köra ett 90 minuters pass. Jag är lite småsur att jag missar det passet. Det hade varit så himla kul att vara med. När jag stod innan passet och talade med min granne Frauke så såg jag mig själv i spegeln i salen. Jag kunde faktiskt se en skillnad vilket jag kände var kul. Så efter passet så tog jag fram min iphone och tog två foton för att bevara känslan i att jag såg skillnad i mina träningskläder idag.

Till saken hör att igår så träffade jag en av dietisterna som har kontor i samma korridor som mig. När vi stog och pratade så trodde jag mig se att hon kollade på min mage/midja. Jag tolkade det genast negativt då jag känner mig uppblåst av för mycket kolhydrater sista veckan. Känner mig riktigt tjock ibland. Sedan efter några timmar är hon och jag var ensamma så sa hon att det syntes att jag gått ner mer i vikt sedan hon såg mig sist. Jag blev helt paff. Men så idag på träningen så såg jag det själv lite grann. Kanske var det hennes ord som hjälpte mig att se. För jag tycker inte att jag känner något på kläderna. Men det kanske det inte alltid gör.

Nu på kvällen har jag slitit fram alla mina träningskläder för att inventera inför Svenska Hälsocampen som börjar om den vecka. Börjar bli lite nojjig för packningen. Det är inte lätt att få till det. Det kommer att bli ca 17 pass så jag vill ha med mig så många ombyten som möjligt så att jag slipper tvätta i handfatet för mycket. Ev så kör jag en maskin tvätt på hotellet. Tror det skulle kosta 100kr att få det gjort. Ska nog ändå köpa med mig handtvättmedel. Sedan kan man torka kläderna på handdukstorken. Det blev inga nya från Stadium idag då jag inte hittade det jag sökte och så ville jag inte handla bara för att handla. Jag får hålla till godo med det jag har vilket ändå är en del. Sedan ska man ha kläder till när man inte tränar. Vädret vet jag inte riktigt hur det blir. Kom just på att baddträkt också står på packlistan. Den måste jag packa ner.

När jag slet i mina lådor och garderober efter alla träningskläder så fann jag sådan jag köpt med lapparna kvar. Det var bla 6 stycken kjolar. Herregud vad jag har shoppat. Jag har ju gått med dubbel lön ett tag (på grunda av att jag fick lön från mitt gamla företag trots att jag var arbetsbefriad och sedan fick jag lön från det nya samtidigt) så det har gjort att jag shoppat en del. Och då bla en del till framtiden när jag har gått ner den vikt jag nu går och bär runt på i onödan. Hoppas verkligen att jag kommer i några av dem till sommaren. På den bifogade bilden syns 5 av dem. Hittade en 6 när jag rev ännu mer.

Maten idag har varit helt kass. Men jag tog beslutet att få en ätardag då jag inte behövde tänka alls. Det har blivit följande. Frukost: 1 itrim måltisbar, lunch Stortorgets hamburgare (minus ovandelen på brödet), middag tacosrester från igår samt godis. Som ett brev på posten så har jag blivit jättedålig i magen och suttit på toa mest hela tiden. Synden straffar sig. Ja så är det. Tänk om kroppen och hjärnan kunde koppla detta så att jag slapp vara sugen på dålig mat hela tiden. Jag tillhör den kategori av människor som nog skulle kunna leva på godis eller på typ hamburgare, pasta och mackor om jag kunde få välja. Jag är inte alls lockad av grönsaker, fina råvaror mm. Jag har försökt i lååååånga perioder att lära mig föredra den bättre maten men jag är ingen fan av den. Men jag försöker så gott jag kan. Jag äter det för att det är nyttigt inte för att det är speciellt gott. Trist är vad det är.

Kommentera

