Dag 78-81 av 120

Oj oj oj….här duggar inte inläggen tätt precis. Men jag har haft noll inspiration till att skriva för jag har varit helt slut i både kroppen och knoppen. Jag har sovit jättedåligt och varit überstressad de senaste dagarna. Min hjärna har nästan osat bränt. Foto taget på Rejmyre glasbruk förra helgen. Tror det var en Ernst Billgren kreation.

Men nu så är jag förhoppningsvis tillbaka på banan igen. Idag var första dagen på det stora symposiet. Allt har gått bra och jag känner mig ganska nöjd. Hoppas att morgondagen fram till 13:30 flyter på lika bra. Sedan är det nästan helg.

Eftersom att jag sovit ca 3 timmar per natt så har jag varit alldeles för trött för att träna. Sedan har jag haft så mycket jobb att jag inte kunnat ta luncherna till det heller. Det har blivit till att stanna kvar på jobbet också på eftermiddagen/kvällen. Så i stort sett ingen träning alls. Maten har gått sådär. Jag äter betydligt mindre än tidigare men det blir mer än de 1300 kcal jag ska ligga på för tillfället nu. Har kanske legat på runt 2000 kcal. Så nu får det bli bättring på den fronten.

Måndagen spenderades först i Rejmyre och sedan på tåget tillbaka till Lund. Fast jag åkte faktiskt ända till Malmö för att kunna ta mig till kontoret för några timmars jobb. Jobbade en del på tåget också men det blir liksom inte samma sak som på kontoret. Maten denna dag blev: två mackor och lite fil till frukost, lunch bestående av en trekantsmacka på 350kcal, 1 st mini kladdkaka (stor som 2 sockerbitar) och sedan biffstroganoff till middag. Ingen motion.

Tisdagen var en vanlig jobb dag. Jag skulle joggat på morgonen och tränat på lunchen men huvudvärk och stress satte stopp. Jag är alltid lite rädd att träna när jag har huvudvärk eftersom att jag har högt blodtryck. Tog en lunchpromenad med kollegan Anna istället. Maten denna dag blev: havregrynsgröt med banan till frukost, biffstroganoff/grönsaker till lunch, kyckling och matvete/grönsaker till middag. Det blev även lite godis på kvällen. Det är detta som händer när jag stressar iväg. Men jag tänker inte ha dåligt samvete. Jag köpte bara lite och det var gott. Punkt slut.

Onsdagen var även den en vanlig jobb dag. Hade ett ärende på banken vid kl. 07:15 så det blev en liten konstig start på morgonen. Jag var på jobbet lite senare än tänkt men så får det bli ibland. Lunchen använde jag till att fixa ärenden. Både privata och jobb. Det blev lite smått och gott från HM för mig. Sköna toppar och en skön tröja. Mat blev följande: fralla från pressbyrån med lite ost och marmelad (ohps), biffstroganoff/grönsaker till lunch, ett äpple till mellanmål och en cheeseburgare från MC Donalds till middag. Utöver det popcorn då jag var bjuden på bio. Vi såg Hotel Marigold (tror jag den hette). Söt film.

Och sedan kommer vi då till idag torsdag. Dagen började tidigt. Jag såg till att vara på jobbet strax efter kl. 07:00 för att förbereda lite. Vid 08:00 gick jag iväg till den stora aulan och började plocka fram. Jag fick bärhjälp av snälla kollegan Anna. Det var tur för annars hade jag fått springa flera gånger och det är en bit. Själva registreringen till symposiet började vid kl. 09:00 och höll på till 10:00. Så den tiden var det fullt upp. Sedan var det lite lugnar en stund för att sedan ta fart igen. Men som sagt det gick jättebra idag och jag har stressat upp mig i onödan. Det var några orosmoment några gånger men det redde upp sig till slut.

Jag har stått upp nästan hela dagen och det känns i mina fötter. Satan i gatan vad jag har ont i dem nu. Det bultar och bränner om vart annat. Men men det är bara att stå ut. Ska ta värktabletter så att jag kan sova. Tänker ta värktabletter i förebyggande syfte imorgon. Jag fick byta till gympadojjor vid lunchtid. Jag sket i att det inte är fint.

Under dagen så fick jag göra några akututryckningar. Bla så ringde resebyrån till mig och sa att en gäst hade glömt sin mobilladdare på rummet. Hotellet ligger inte jättelång från Aulan där jag befann mig så jag kollade schemat och insåg att jag skulle hinna hämta den innan det var dags för lunch. Skönt att komma ut en sväng mitt på dagen. Även om det är lite svalare och ganska blåsigt i Skåne så var det skönt. Slet upp mobilen och tog ett foto på den fina knopparna som är på väg att slå ut. Tog en liten time out på ca 1 minut och bara njöt av att se de små bladen. Om jag ska berömma mig själv lite så har jag blivit mycket bättre på att just stanna upp och njuta av de små sakerna i livet. Det behöver inte alltid vara så stort. Det gillar jag. Och jag kan bli ännu bättre på det vilket jag jobbar på. Foto på de fina små gröna knopparna som är på väg att slå ut.

Direkt efter jobbet tog jag mig till Lund och Actic Olympen. Det var dags för veckans första Functional Toning pass. Jag var lite tveksam till hur det skulle gå med tanke på hur ont jag hade. Men jag älskar verkligen dessa pass så jag bet ihop. Och bita ihop fick jag gör många gånger under passet. Men det gick vägen. Jag kunde ändå ta ut mig själv och bli rejält svettig. Märker att balansen i fötterna är något bättre. Det är bra. Maten idag har blivit följande: fralla med ost till frukost, en halv brie baguette, 1 liten bit vetelängd, clementin till mellanmål före träningen, gulaschsoppa och macka till middag.

Nu ska jag snart gå och lägga mig och hoppas på många timmars sömn. Min man tog kvällsrundan med hunden så den slapp jag. Skönt.

Kommentera

