Dag 77 av 120

Idag har jag känt mig bakfull hela dagen. Det beror nog inte på de två ölen jag drack i solen igår utan på att jag åt mycket mer kolhydrater än vad jag gjort de senaste 3.5 månaderna. Jag har varit otroligt seg, haft ont i kroppen och varit stel och eländig. Men det känns skönt att jag känner det så tydligt för då blir det lättare att gå tillbaka till en bra kost igen. Dagen idag har inte varit bra matmässig. En ok frukost men sedan var det en liten korv till lunch.

Idag har min systerdotter Molly döpts i Rejmyre kyrka. Ett fint dop. Det var prästens första barndop men hon var jättebra och hade med sig både ballonger och såpbubblor som hon blåse upp/ut. Alla barn som var med på dopet gillade henne skarpt. Rejmyre kyrka är väldigt liten och fin.

Efter dopet var det dags för kaffe, kakor och tårta i församlingshemmet på andra sidan gatan. Min syster Sofia hade bakat så fint. Det var 9 olika sorters kakor. Men det roliga med kakorna är att de var jättesmå så man kunde verkligen ta av de flesta utan att skämmas. De var inte större än en 1 krona i vissa fall. Och jättegoda. Det blev helt klart alldeles för mycket kakor och gott. Men jag åt ändå med gott samvete. Jag tar igen det i veckan som kommer.

När dopet var över gick vi hem till pappa igen och slappade lite. Men vi kände inte för att sitta inne. Sedan hade vi inte bestämt oss för någon middag. Vi bestämde oss för en promenad på byn och väl på byn så blev det bestämt att vi skulle äta pizza. Och jag åt jag med. Så det lär inte bli någon bra Viktkoll dag idag heller. Men från och med imorgon så är det jag som stramar upp det hela både med maten och med träningen. Det har inte blivit någon träning här alls. Dvs två vilodagar lördag och söndag. Jag hoppas att jag ska hinna med ett träningspass imorgon måndag när vi kommer hem. Jag måste dock in till jobbet direkt när jag kommer hem så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Ja vi får se. Annars får jag försöka att ta dubbelpass i veckan istället för att ta igen den missade träningen.

Just nu känns det skönt att vi valde att åka hem imorgon måndag istället för nu på kvällen. De tär tåg kaos igen. Inställda tåg mellan Stockholm – Göteborg. En nedriven kontaktledning någonstans. Hoppas att det har rättat till sig när vi ska åka från Norrköping imorgon mitt på dagen.

Idag har det varit lite svalare ute men ändå strålande sol. Hur skönt som helst. Hoppas att det fina vädret fortsätter så att vi får njuta av en låååååång vår. Det gör alla tidiga motions rundor lite lättare att ta sig upp till.

En sak jag glömde skriva igår var att jag hade med mig en jeanskjol till Rejmyre. En kjol som är min favorit jeanskjol. Det var länge sedan jag kunde ha den så att den satt skönt i midjan. Men nu så satt den jättebra. Härlig! Förevigade känslan med ett foto. På bilden kan man absolut inte se hur den sitter men jag tog det för att jag ville bevara känslan i en bild.

Om exakt två veckor så sitter jag i Sigtuna och har troligtvis kört mitt första pass. Träffat alla co-campare och ledare. Jag kan inte fatta att det redan har gått två veckor och att det bara är två veckor kvar. Jag åker nog upp till Stockholm redan på skärtorsdagen eller långfredagen. Ska beställa tågbiljetter i veckan tänkte jag.

Men först och främst längtar jag nu till fredag eftermiddag. Då det stora symposiet jag jobbar med som är på torsdag och fredag är över. Att jag kan slappna av. OM allt går som det ska så tänker jag ta ett träningspass på Actic Södervärn på fredag eftermiddag och sedan tar jag nog en afterwork. Det är premiär på Debasers uteservering på fredag kväll så kanske det blir ett besök där. Men det blir inte någon blöt tillställning för jag ska upp och träna på lördag morgon. Skönt att ha lite planer.
20120325-220649.jpg

20120325-220818.jpg

20120325-220928.jpg

One thought on “Dag 77 av 120

Kommentera

