Dag 76 av 120

20120324-225053.jpg

Idag har jag njutit av våren i Rejmyre. Vilket väder vi haft. Helt otroligt.

Gick upp vid 8 tiden. Åt en storfrukost. Två mackor, ett ägg och fil. Sedan var det lite slapp i soffan. Vi gjorde oss sedan i ordning och gick ut på byn. Rejmyre är inte så stort så det blir ju inte direkt någon långpromenad. Vi gick upp till glasbruket och kollade lite där. Sedan vidare till de andra små bodarna. Efter det satte vi oss i solen och fikade. Jag tog en cola light och en chokladboll (vilket hette något helt annat när vi bakade dem som små). Den var liten men naggande god.

20120324-230045.jpg

Det var så skönt att sitta i solen. Vi gick runt lite till och sedan gick vi bort till Rejmyre Gästgiveri och satte oss i solen där i sällskap av varsin öl. Solen gassade verkligen. Kl 13 kom morfar. Det var länge sedan jag träffade min morfar så det var kul att se att han blev så glad över att jag ringde och bjöd honom på lunch. Pappa var också med.

Alla fyra valde vi Hyttsillen. Det var saltad sill i en ugnsfast form med lök, grädde och sirap som varit en sväng i ugnen. Detta serverades med potatis och lingon. Mums. Blir inte kul att skriva in i viktkoll.

Väl hemma igen så var vi lite trötta. Jag tog en dyna och gick ur och la mig i solen. Najs! Som sagt jag älskar våren och de första strålarna som värmer.

20120324-231016.jpg

Kommentera

