Dag 75 av 120

20120323-205843.jpg

Idag blev det jogging på morgonen. Vaknade redan 04:30 då mannen stökade runt. 05:00 klev jag upp och körde min morgonrutin med toa, kläder på, latte och vatten. Efter det är det på med joggingskorna och ut.

Det var en mörk och dimmig start med otroligt trötta ben efter gårdagens träning. Men snart började solen gå upp. Och vilken soluppgång. Helt underbart vackert. Det blev en lite fotosession.

20120323-210613.jpg

Det var en bra start på dagen. Vilken tur! För resten av morgonen och förmiddagen blev kaos. Tågkaos mellan Lund och Malmö innebar att bussen jag brukar ta bara körde förbi för att den var så full. Så jag fick snabbt tänka om. Ta en annan buss mot stan och sedan byta till 171:an en annan Malmöbuss.

Sedan på jobbet hann jag inte det jag skulle. Det blev jättestressigt. Men skönt att tiden for iväg. Det var bara halvdag för mig. Så jag susade iväg mot bussen igen vid 11:30. Men plötsligt kom jag på. Min resväska står kvar på kontoret. Rusade tillbaka och sedan fort till Södervärn. Hoppade på bussen som kom. Satte mig till rätta. Och kom på att jag satt på fel buss. Snabbt be chauffören att öppna dörrarna igen och så ut. Phuhaaaa. Snacka om stresspåslag. Det tog lång tid att lugna ner kroppen.

Det var skönt att sätta mig på tåget mot Norrköping. Mötte upp mannen innan vi satte oss på tåget. Vi handlade med lunch från Subway. Jag tog någon lättvariant. Gott! Det blev ca 1.5 timmars jobb på tåget. Skönt att få undan lite mejl.

Väl framme i Norrköping blev vi hämtade på stationen av min yngsta halvsyrras sambo. I Rejmyre hos pappa var det fullt hus. Mina halvsyrror med barn. Pappa bjöd på kokt korv med bröd. Gott! Jag är barnsligt förtjust i ”barnmat”.

Nu är jag helt slut och har just blåst upp madrassen och bäddat. Syrrorna med barn har åkt hem till Finspång. Nu ska jag sussa sött!

Kommentera

