Dag 71 av 120

Ja inte är jag pigg när klockan ringer tidigt för joggingrundan precis. Men har man bestämt sig så har man. Det gäller bara att bita ihop och gå upp och fixa det som finns på schemat. Idag stod det då 50 minuters powerwalk. Så för mig blev det ca 5 km jogg och sedan gång 1 km och efter det jogg 1 km. Det gick inte fort. Var ute i 50 minuter. Bilden visar 55 min men det är för att jag glömde stänga av appen när jag kom hem.

Rundan gick jättebra. Jag är så nöjd över att vara igång efter operationen igen. Har säkert skrivit det tidigare men det konstiga är att jag har mindre ont i den opererade foten under själva joggingen. Men så fort jag börjar gå så gör det mer ont i den opererade. Men gillar verkligen att jag kan jogga igen. Det är en sådan skön känsla att glida ut och riva av en runda (eller ja lunka runt kanske är mer rätt ord). Nöjd är jag i varje fall. När jag satt med min kaffe innan rundan så körde jag lite mental träning. Dvs jag såg mig själv springa till en vist ställe innan jag började gå. Jag spelade upp den sekvensen i huvudet några gånger. Det fick jag även göra när jag blev trött under rundan. Men jag klarade det och jag klarade säkert 1 km till. Så det känns kanon.

Tog en buss senare idag. Det ska jag unna mig nu när jag går upp så tidigt. Jag är bara på jobbet en kvart senare än vanligt dvs kl. 0800. Vet inte varför jag har fått för mig att jag måste vara på jobbet kl. 07:45. Det är ju jag själv som har bestämt det. Men när jag nu är uppe tidigt och tränar så kan jag gott unna mig själv den lyxen att ta en eller kanske två bussar senare.

Vid kl. 10:30 tiden idag var jag upp till Klinisk Forskningsavdelning. De behövde en frivillig att testa en ny 24-timmars blodtrycks apparat. Så jag anmälde mig frivillig för några veckor sedan. Där uppe fick jag på mig blodtrycksmätaren. Blodtrycket tas nu var 15 minut fram till kl. 22:00 och sedan fram till kl. 06.00 så tar den var 30 minut eller om det var var 60 minut. Tror det ar var 30 minut. Så vi får se hur det går att sova inatt. Ska upp vid samma tid imorgon och ta av den.

Vägde mig faksitk idag. Men jag vet inte min vikt. När jag var uppe för att få blodtrycksmätaren så bad de om min vikt och längd. Hmmmm sa jag. Jag har ingen aning om vad jag väger och jag vill inte veta det heller. Så vi gjorde så att jag stod med ryggen mot själva visaren på vågen och sköterskan skrev ner vikten. Jag kan sedan när jag vill fråga henne vad den var för nu har de det sparat. Så bra. För jag är allt lite nyfiken. Men jag håller fast vid att jag inte tänker väga mig förrän jag känner att jag börjar närma mig den känslan jag är ute efter i kroppen. Det är långt kvar kan jag säga…….

Förutom joggingen i morse så har jag inte tränat något mer idag. Det går inte med blodtrycksmätaren eftersom att jag inte får öka pulsen och sedan ska jag vara stilla och inte prata är den stasar upp och mäter. Det får bli styrekträning imorgon tisdag istället. Och morgonpasset får bli på onsdag istället då det egentligen är vilodag. Men huvudsaken att jag får in allt jag ska göra.

Imorse på min joggingrunda såg jag mina första tussilago. De har nog funnits där ett tag för det var massor. Så nu är det officiellt vår för mig. Just tussilago blir jag alltid så glad när jag ser. Det känns verkligen som att våren är här. Foto taget under promenaddelen av morgonträningen.

Jag håller mig till mina 1300 kcal + motions kcal. Jag försöker att inte äta alla motions kcal så att jag har rum för lite felmarginal. Det är bra att ha några hundra kcal tillgodo om jag skulle uppskatta fel eller har glömt registrera något.

Nu är det ut med hunden på kisserunda och sedan sängen för mig. God Natt!

One thought on “Dag 71 av 120

Kommentera

