Dag 70 av 120

Dagen idag har spenderats på jobbet. Det blev 7 timmar totalt. Vaknade vid 5-tiden i morse och kund inte somna om. Låg kvar och slumrade från och till men det blev ingen riktig ordentlig sömn. Trist. Blir lite orolig när jag ligger och tänker på jobbet även på helgen. Inte bra. Jag har inte gjort något annat än att jobba idag.

På jobbet fick jag improvisera fram en lunch för jag hade inte planerat alls. Men som tur är så har jag nu skaffat mig en liten gömma med ”bra att ha mat” på rummet. Basen i måltiden blev en burk Viktväktar linssoppa med en tomat och keso. Den är bara på 171 kcal så jag var tvugen att lägga till lite annat också. Det blev även en favorit. Knäckebröd med keso, 1/2 banan och örtsalt. Det är så gott. Fattar inte varför jag inte äter det oftare.

Hade tänkt att jag skulle ut på en joggingrunda i morse. Men jag hade ont i huvudet så det kändes inte bra. Så jag tog det lugnt och vilade lite till med en latte i sängen. Så det blev lite slappetid där i varje fall. Skönt även om huvudet värkte. Jag är rädd för att det är mitt blodtryck som ställer till det. Jag är ganska stressad för tillfället och då brukar mitt blodtryck åka berg och dalbana. Jag vi får se. Imorgon förmiddag ska jag ju få testa den där 24-timmars blodtrycksmaskinen. Jag lär få veta då hur det står till med mig. Men det är inte kul när det känns i huvudet. Anledningen till att jag inte kunde somna om var att jag vaknade av att jag hade en sprängande värk på ett ställe. Det liksom knastrade, sprängde och slet på ett ca 5 cm stort område i huvudet. Jag hade det förra hösten också och sökte då läkare men han trodde inte det var något farligt. Men det är så läskigt. Så i ca 30 minuter efter att jag haft en sådan omgång så ligger jag och ler och lyfter armarna för att kontrollera att motoriken fortfarande fungerar. Ja jag vet jag är knäpp. Men det är så obehagligt att jag hellre tar det lite säkra för det osäkra. Det är ju inte ens säker att jag skulle klara av att göra en sådan testa själv om man väl fick en stroke. Men men.

Ja det här var ju inget roligt inlägg. Men så är det ibland. Jag är låg idag och jag mår inte bra. Hoppas på bättre humör och mer sömn nästa vecka.

Kommentera

