Dag 68 av 120

Oj oj oj somnade ifrån att skriva fredagens inlägg. Men här kommer det.

Hoppade över den planerade morgonjoggen pga att jag endast sovit 3.5 timmar och behövde en timme till + att jag hade väldigt ont i min stortåled. Snubblade till på torsdagen och dängde i min stortå rätt i en gatusten som stack upp. Det kändes som pm det gick en stöt i hela kroppen. Haltade mig fram resten av kvällen. Jag blev lite orolig att något gick sönder eller att skruven som jag har i min led flyttat på sig. Så ingen morgonjogg alltså.

Väl på jobbet gick förmiddagen i ett hiskeligt tempo. Och det var snart dags för veckans benstyrkepass enligt schema från Svenska Hälsocampen. Passet gick bra. Fick hoppa över utfalls övningar men ersatte dem med extra ben bänkpres.

Glömde äta lunch när jag kom tillbaka från träningen. Så det blev lunch först 14:30. Och den bestod av det jag kunde skrapa fram. 1 kokt ägg, 1 banan, 125 g keso, 10 mandlar och så örtsalt. Bild på dagens lunch. Ser inte så tilltalande ut men det var gott. Faktiskt!

Efter jobbet var vi några i korridoren som samlades för en liten afterqork. Trevligt! Det blev lite cava för mig och så lite tilltugg. Det ingick inte i matplanen men jag är trött på att vara den ständiga bantaren så ibland sitter jag med och tar lite (vilket är mycket mindre än vanligt).

Sedan var det bussen hem och äta middag. Tänkte slappa lite i soffan men inte ens det orkade jag. Gick upp och la mig på sängen och somnade väldigt fort. Strax före midnatt var det bara att bita i det sura äpplet och gå en kisserunda med hunden. Sedan var det dags för sängen igen. Snacka om att ha sovit kasst hela veckan. Nu tar jag igen all missad sömn pga vrid och vänd i sängen av stress.

Kommentera

