Dag 66 av 120

Ja idag tog jag mig upp tidigt. Närmare bestämt kl. 05:00. Kunde ändå inte sova så jag gick upp lite före klockan ringde så jag kunde ta det lite lugnt. Satt på toa en stund, tog en latte vid köksbordet och Facebookade lite samtidigt. Sedan var det dag för en jogging/powerwalk tur. Det gick jättebra. Jag sprang nog ca 3km innan jag stannade upp och powerwalkade en stund och sedan började jag springa igen. Enligt schema skulle jag powerwalka i 45 minuter så jag tog fasta på den tiden och körde på. Känns bra. När jag kom hem gjorde jag lite core övningar och stretchade lite. Sedan var det hopp in i duschen och fort till bussen. 425 kcal brände jag på rundan ute så det känns bra. Måste komma ihåg att ta på mig pulsklockan så att jag kolla lite puls och förbränning via den också.

Väl på jobbet var jag vrålhungrig. Det går nog lite väl lång tid från det att jag kommer hem till att jag äter frukost. Men jag är inte hungrig direkt efter rundan. Men kanske jag ska ta något litet ändå. Vi får se. Det gäller ju att fördela kcal över dagen så att de räcker. Det är bara 1300 kcal nu.

På lunchen skyndade jag till sjukgymnasten som slet, böjde och drog i min fot igen. Vi tycker båda att den har gjort framsteg och att den är mer rörlig nu. Synd bara att jag har ont fortfarande. Men det kanske ger sig det med till slut. Tillbaka på kontoret fick det bli biffstroganoff (samma som middagen igår) samt sallad till lunch.

Mellanmål idag bestod av en Itrim chokladbar bara för att jag inte orkade tänka. Enkelt att äta framför datorn helt enkelt. Jag har så sjukt mycket på jobbet nu. Det är så rörigt och jobbigt. Jag sover dåligt och jag vill bara att tiden ska gå och att det ska bli bättre. Det blir det om några veckor hoppas jag. Då är i varje fall ett stressmoment över.

Väl hemma så hade jag ingen aning om vad jag skulle äta. Så jag gick direkt från bussen till vår lilla ICA butik. Där köpte jag grillad kyckling och Kelda Thai soppa. Jag tog en del av kycklingen och strimlade i en skål, värmde 2 dl Kelda Soppa, hackade upp 2 stycken tomater och skivade lite gurka i. Det blir jättegott. Och det är så enkelt. Glömde dock att ta mitt laktospiller så nu sitter jag här med ont i magen. Ja ja är det inte värre än så. Dagens foto är på min middag. Det är godare än vad det ser ut.

Ska återigen försöka att somna i tid och förhoppningsvis sova hela natten. Imorgon är det dags för en motionsrunda igen. Det blir nog en repris på igår. Har faktiskt glömt att kolla på schemat men jag tror det är kondis på morgonen. Sedan blir det även massage på jobbet kl. 09:00. Gött! Det behöver jag.

God Natt och Sov så Sött!

Kommentera

