Dag 65 av 120

Då var jag igång på riktigt. Har tränat mitt första styrkepass. Det blev ett styrkepass för överkroppen. Jag tog det lugnt och kände efter i min axel. Jag är svag och har ont så jag körde inte riktigt så hårt som jag hade gjort om jag inte hade ont. Men jag är nöjd ändå. Det känns bra att vara igång. Var på Actic Södervärn och testade deras gym för första gången. Jag har endast kört pass där tidigare. Jag ska försöka att komma iväg på långluncher istället för att träna styrka direkt efter jobbet. Testade en ny maskin som jag nu glömt namnet på. Tror det hette sketch maskin. Dvs en maskin som hjälper att stabilisera upp en stång med vikter på. Dvs man behöver ingen hjälp utan det är bara att ”haka av” och köra och sedan ”haka på” igen när man är färdig. Kändes bra. Jag gick dock ut lite hårt och fick sätta på lägre vikter för vare set. Men men man lär sig. Bilden visar för mig den nya maskinen med mitt stora program i stolen. 

Ska försöka att köra ett benpass på fredag lunch. Det hade varit sköt att få gjort det på lunchen så är det fixat sedan. Ser fram emot benpasset. Det är mer min grej. Jag får inte lika ont och så är jag en bentjej. Älskar benpress för det brukar jag vara bra på. Stark!

Jag har börjat plocka med mig fler och fler träningssaker till jobbet. Samlar allt i en låda. Jag ska inte ha några som helst ursäkter för att inte kunna träna. Alla ska finnas på jobbet. Extra träningskläder, extra skor, tvål, deo mm. Det är så lätt att glömma på morgonen och sedan skita i träningen för att planeringen sprack. Jag håller även nu på att plocka med mig diverse matväg. Ikväll har jag packa min ryggsäck full med frukt, knäckebröd, annat bröd, citron olivolja, Viktväktarsoppa på burk och så har jag en massa grönsaker och annat i kylen. Har även kokat en massa ägg ikväll så att jag har några dagar framåt. Så maten ska fungera så smidigt som möjligt på jobbet. Planering, planering det är det som gäller för att det ska fungera som bäst för mig.Foto på min stora skrivbordslåda som börjar fyllas med diverse bra att ha saker i träningsväg på jobbet.

Från och med idag så registrerar jag min mat i Vikklubb (Aftonbladet). Via Svenska Hälsocampen så får vi nu 3 månaders medlemskap och idag är dag 1 för mig. Jag kommer att leva på runt 1300 kcal. Om jag tränar kan jag äta de kcal jag tränat bort. Men det är inte ett måste. Så minst 1300 kcal och ev lite extra blir det varje dag. Känns bra att vara igång.

Jag tog ett beslut idag om att inte väga in mig. Jag mäter in mig istället. Det är lite svårt att mäta tycker jag men här kommer mina mått i varje fall. Jag kommer att fylla i dem varje vecka. Det blir kanske inte exakt samma dag men på ett ungefär. Jag känner nämligen att jag är livrädd för att väga mig. Jag vill inte bli besviken och face the scale. Utan jag kör med ögonmått och med måttband. Känner efter på kläder. Jag har tidigare i mitt liv vägt mig alldeles för ofta, flera gånger om dagen. Måttbandet kommer att jag mig svar på om jag går åt rätt håll. Men när jag känner mig ok i kroppen ska jag väga mig för att se vad vikten säger då och sedan ska jag väga mig ca 1 gång i veckan för att ha koll på att jag inte sticker iväg upp igen.

Arm: 38cm (ca 2 cm under armhålan)
Under byst: 89 cm
Midja: 86.5 cm
Stuss: 117.5 cm
Lår: 72 cm
Knä: 41 cm
Vad: 42 cm
Längd: 176 cm (endast som referens)

Nu är klockan lite över nio och jag ska gå och lägga mig. Tanken är att jag ska ta bussen till jobbet som vanligt kl. 07:10 och då ska jag ha hunnit med en 45 minuters gång och löprundan innan det. Så klockan ringer tidigt tidigt imorgon.  Det är egentligen träningsfritt imorgon men jag missade träningen igår så jag får ta igen den som imorgon onsdag. Så nu ska jag plocka fram joggingkläder så att de ligger redo imorgon bitti när klockan ringer.

Natt natt!

Kommentera

