Dag 58 av 120

20120306-213140.jpg

Oj oj oj vilken fullspäckad dag. Det fick bli en rivstart för att få undan så mycket som möjligt de första 45 minutrarna. Sedan bjöds det på nybakat bröd med tillbehör. Jättegott. Måste be om recept. Det var länge sedan jag åt en ”mackfrukost”. Tyvärr fick jag ganska mycket slänga i mig den goda frukosten och lämna det trevliga sällskapet för att springa till tåget.

Förmiddagen och en bit in på dagen spenderades i Köpenhamn på möte. Ett bra möte. På vägen hem kände jag migränen komma krypande. När jag bytte från Metro till tåg på Kastrup passade jag på att köpa en latte. De hade ingen laktosfri mjölk så det fick bli soyamjölk. Bläääää säger jag bara. Det var bara att slänga den latten. Väl i Lund rusade jag in på apoteket och köpte min kombo alvedon ipren för att häva migränen (vilket fungerade). Två alvedon och en ipren är mitt bästa recept. Foto taget någonstans på Öresundsbron.

Sen kommer vi då vad jag åt till lunch. Skäms att skriva det men det blev en kardemummabulle från Stenugnsbageriet. De är såååå goda men ingen lunchmat direkt. Sedan traskade jag bort till frisören och satte mig i stolen och blev lite vårfixat. Bort med utväxten och ett genomklippt hår. Känns fräscht.

Nu på kvällen var vi och såg Phuket filmen. Har precis glömt vad den heter. Den var ok. Hade sina roliga stunder men inget mer.

Just det. Före filmen tog vi en snabb bit mat på en ny restaurang som ligger i saluhallen i Lund. För mig blev det lammracks med svamp. Gott! Pepsi Max till det. Jag har börjat välja bort ölen mer och mer när vi äter ute (vilket vi gör ganska ofta). Det känns som om jag kan vara utan de kcal i samband med måltid. Tar hellre en afterwork öl eller en öl i solen.

Imorgon ska jag på Introduktion för nyanställda. Det blir i Lund så det känns skönt att slippa ta bussen till Malmö. Lite sovmorgon.

Kommentera

