Dag 57 av 120

Idag har jag äntligen fått tummarna loss och fixat ett EKG och blodtrycksmätning inför Svenska Hälsocampen. För att vara med ska man ha ett intyg från läkare. Och hur jobbigt var det att fixa det när man jobbar på ett sjukhus. Inte alls. Men jag är sådan att jag vill inte vara till besvär. Något jag faktiskt jobbar med att förbättra. För hur många gånger hjälper inte jag kollegor med halv privata saker eller saker som inte är mitt arbetsområde. Ja har lovat mig själv att bli bättre på att fråga om tjänster men även att säga JA när jag blir erbjuden en tjänst. Jag är en ”Kan själv tjej” men som sagt jag håller på att lära mig att det är ok att be om hjälp. Allt såg i varje fall bra ut. EKG var perfekt och blodtrycket som vanligt högt men inom rimliga gränser.


På lunchen fixade jag ett par skor till som jag vill ha ett extra par av.
Jag köpte ju ett par innomhus skor till träningen och kände att de var så sköna att jag ville ha ett par som jag ska ha ute också. Har letat och letat och idag hittade jag dem äntligen. Just den färgen och modellen jag vill ha håller på att ta slut och det kommer in nytt. Men jag hade turen och hittade ett par i min storlek på Stadium, Triangeln Malmö idag. De är så lätta och nätta och är perfekt för mina fötter för tillfället. I och med att de är nätta så är de lätta att ha med i väskan om jag skulle behöva byta skor under dagen.

Maten idag har blivit följande. Frukost en måltidsersättning, varm lunch bestående av köttfärslimpa, potatis, sås och lingon (provade en restaurang på sjukhusområdet för första gången) och så 1/2 burk gulaschsoppa och två små grova mackor till middag. Har lite kommit in i ”passa på att ät denna vecka för nästa vecka börjar allvaret”. Jag tänker absolut inte svulla eller överäta men jag håller mig nog inte till 3 måltidsersättningar och en måltid per dag.

Ingen träning idag. Och jag vet inte om det blir någon träning före torsdag. Ev på onsdag då jag inte har något inbokat på kvällen. Det enda är att jag måste hem till hunden. Så jag vet inte om jag kanske ska tvinga med henne ut på en joggingrunda. Nu går det ju ändå så sakta så kanske jag kan locka med henne om jag har massor med leversnittar med mig. Har försökt att lära henne tycka om jogging men hon fattar verkligen inte tjusningen med det. Och rätt som det är så tvärstannar hon när någon intressant doft kommer i hennes väg. Både jag och min man jobbar på dagen och sedan ska min man iväg på kvällen så jag har inte mage att lämna henne mer ensam genom att sticka till Actic. Kanske hoppa på crosstrainern i källaren. Måste bara fixa gnisslet. Har inte lyckats lokalisera det än.

Idag ska jag försöka lägga mig tidigt och lyssna in mig på en ny bok. Skulle gjort samma sak igår men somnade ifrån den så jag kommer inte alls ihåg hur den började. Så det är bara att börja om från början. Tur att man kan ställa in hur många minuter man vill lyssna på Storytel. Jag brukar sätta antingen 30 eller 60 minuter när jag går och lägger mig. Det beror lite på hur trött jag är. Och förhoppningsvis sover jag innan Storytel Appen stänger av sig.

2 thoughts on “Dag 57 av 120

    • Har lyssnat på Zlatan boken och Nobels Testamente. Nu har jag precis börjat med Joe Nessbös senaste. Fast jag somnar hela tiden😀 Jag vet att hans böcker är bra. Men det är en av anledningarna till att ljudbok passar mig så bra. Att jag somnar gott! Sövande och bra med God Natt saga. Ska försöka komma in i lyssnandet på bussen till jobbet också.

Kommentera

