Dag 55 av 120

Vaknade av mig själv men var ändå ganska seg imorse. Men efter en latte i sängen, två alvedon och en måltidsersättning var jag redo för lite träning på Actic Olympen. Ett härligt Functional Toning pass. Var sjukt uppåt å glad efter passet. Snacka om att tanka energi. Me like! Det var första träningspasset med skor på sedan operationen. Fungerade bra. Köpte ett par Nike Free 5.0 skor förra lördagen. De är mjuka och sköna och trycker inte mot min svullna och ömma led. De tillåter mig även att jobba med foten på egen hand. Dvs inte allt för mycket stöd utan jag får kämpa med fotens ”placering” och vikt och att trampa rätt. Bra. Snygga är de också. Bild kommer senare. Ska köpa mig ett par till som jag kan ha när jag är ute och går eller att avlasta fötterna med på jobbet.

En snabb dusch och sedan en promenad ner på stan. Vilket väder vi har.

Eftermiddagen spenderades på en uteservering med lite god lunch och två öl. Aja baja. Men så värt det. Så skönt att sitta ute i solen och bara njuta.
När vi kom hem så sov jag några timmar. Skönt det med. Middag bestod av en Lundaknake (korv) och lite av potatisrätten från igår. Gott!

Nu är jag helt slut och tänkte snart gå och lägga mig. Tänkte komma upp i tid och hinna med en liten joggingrunda (första riktiga försöket sedan operationen) innan jag åker in till Malmö för att jobba undan lite som blivit liggande. Måste få koll på läget.

Känner att det är skönt att Svenska Hälsocampen snart drar igång. Då måste jag strama upp maten och börja räkna kcal. Handla hem nyttigare mat och planera lite bättre. Bara lite drygt en vecka kvar nu. Känns lite nervöst. Men kul att köra på med ett lite mer fokus. Lägga in det där lilla extra. Får nog börja träna på luncherna lite. Tur att jag har mycket flex som jag kan utnyttja.

;

;

Kommentera

