Dag 51 & 52 av 120

Som bortblåst var det igår att jag skulle fixa ett inlägg. Så först blir det en redogörelse för gårdagen.

Våren kom till Skåne under tisdagen. Skönt! Jag och kollegan Anna tog en lunchpromenad och njöt av att det kändes vårvarmt ute. Härligt att ta en timmes lunch och komma ut mitt på dagen.

Maten under tisdagen gick sådär. Det blev två måltidsersättningar, 1 liten kopp med varm choklad på laktosfri mjölk och sedan en cheeseburgare från Donken.

På kvällen blev det förhandsvisning av Nobels Testamente. Till bion fick vi popcorn å lite godis (som jag åt). Filmen var bra men skiljde sig ganska mycket mot boken. En skön kväll tillsammans med vännerna L&M.

20120229-225414.jpg

Idag har jag varit seg å ganska trött. Fast dagen har flugit fram vilket är skönt. Äntligen har min kollega Anna flyttat till min korridor. Skönt med en kollega från gruppen. Om någon eller några veckor kommer de två andra. Sedan är vi alla på plats på samma ställe.

Maten idag har gått bra. Tre måltidsersättningar och sedan biffstroganoff, sallad å lite matvete till kvällsmat.

Idag var det dags för ett besök hos sjukgymnasten och lite manipulation av foten. Det var smärtsamt som vanligt. Sjukgymnasten tycker att leden har blivit mer rörlig men att foten/leden rör sig lite konstigt. Ja vi får se hur det utvecklas. Det vi kommit fram till i varje fall är att jag vågar mer nu och det är bra.

Är genom trött då jag haft kvälls-skype-möte med EU projektet. Blir så trött när jag lyssnar på helspänn och försöker förstå danskan. De talar så fort och om saker som jag inte kan. Men det är bra för mig att vara med. Lyssna och lära och ibland bidra med något litet. Trist bara att mötet börjar kl 20:30. På kvällen när jag vill slappa som mest.

Men snart är det helg igen. Bara två dagar till att gå upp och sedan är det sovmorgon igen. Skönt!

Natt natt!

Kommentera

