Dag 49 av 120

Ja idag är verkligen dagen efter. Det är tydligt att jag blir äldre för jag blir mer och mer bakis för varje år som går. Men kul hade jag och kompisen A igår i varje fall. Vi åt först middag på restaurang Rebell i Malmö och sedan gick vi den korta promenaden över till Babel där det var konsert med Augustifamiljen, Ebbot och Magnus Carlsson. En kanonbra konsert. Jag blir alltid helt till mig när jag hör Magnus sjunga. Han har en sådan himmelsk röst. Det är då Magnus Carlsson från Weeping Willows och ingen annan MC.

Middagen på Rebell var supergod och trevlig. Det var ett nytt ställe för både A och mig. Jag har fått det rekommenderat sedan tidigare och tänkte att det var ett bra tillfälle att passa på. Menyn på Rebell är inte den största men det gjorde inget för det var jättegott. Jag tog en Fish & Chips på Rebells vis. Det var ingen fisk utan pilgrimsmusslor och så kalvbräss. Hade ingen aning om vad kalvbräss var för något så jag frågade. Gillade dock inte svaret att det var en körtel från en kalv. Men kyparen var snabb och sa testa det smakar ungefär som kyckling. OK jag har ju lovat mig själv att prova på nya saker så det var väl dags att vidga mina vyer även på detta område. Det var jättegott!. Pilgrimsmusslorna var godast. Bilden ovan är på min middag (eller del av den). Det blev även två glas med gott Isländskt rött öl. Det var också nytt för mig.

Babel är ett mysigt konsertställe. Det roliga är att musikerna måste gå genom publiken för att komma till scenen. Dvs det finns ingen sceningång. Som jag skrev ovan så är jag grymt imponerad av Magnus Carlsson och hans röst. Jag har lyssnat väldigt mycket på Weeping Willows och njuter alltid när jag får se dem live. Så denna konsert var verkligen klockren då vi även fick Augustifamiljen och Ebbot (från Soundtrack of our lives). Det är så kul att så så många musiker på scenen som bara älskar att uppträda. Tydligen så var detta en konstellation som endast gjorde två konserter ihop. Så jag är glad att jag fick ta del av den. Det blev även lite öl på Babel. Så i utmaningssynpunkt så var det ingen bra kväll. Men det skiter jag i för jag måste få leva lite också. Då blir det lättare att hålla ut i längden.

När konserten var slut så kände vi att vi ville fortsätta ut för en drink till. Så vi drog vidare till Savoy som ligger bredvid Centralen. Men det visade sig att det var Mello efterfest där och vi var inte välkomna! Vi hamnade dock på Centiliter & Gram till slut. På deras uteservering. Jätteskönt att sitta ute faktiskt. Det låter inte skönt men med filt, ytterkläder och infravärme så var det mysigt. Där blev det en rosa drink som var mycket läskande och god. Men sedan fick det vara nog. Jag/vi haltade mot Malmö Central för tåget till Lund. Mina fötter hade fått mer än vad de tålde igår.

Idag söndag har jag inte gjort många knop. Har mest legat i sängen och kollat tv eller läst. Vi tog en liten biltur till Lomma för att kolla på badkar (till nya lägenheten….det gäller att börja i tid). Jag vill ha ett djupt badkar som jag hoppas vi ska få plats med. Vi vill ha en dusch och ett badkar i badrummet. Det kommer att bli trångt. Vi får se om det lyckas. Ska förhoppningsvis snart tala med projektledaren för lägenhetsbygget då vi har en massa frågor. Min man tyckte jag såg så rolig ut när jag hoppade i badkaren så han tog en bild. Men jag måste ju prova. De hade tyvärr inte de mindre som jag tänkt mig men det var kul att prova i varje fall.

Idag har jag även ätit en del godis. En riktigt sunkdag matmässigt. Det blev även hamburgare från MC Donalds. Ja ja jag tänker inte hänga läpp för det. Det som är gjort är gjort och nu får jag fokusera på kommande vecka. Det blir en hektiskt vecka veckan som kommer. Imorgon blir det möte i Danmark på eftermiddagen och kvällen och på tisdag är det bio med tjejerna. Blir bjuden med popcorn och allt. Kul! Sedan på torsdag är det konsert igen och på fredag disputation (som jag hjälper till att arrangera). Måste få in lite träning också men det är inte helt lätt. Ska se om jag kan fixa till någon lunchträning. Ja ja det blir nog bra bara viljan finns där. Får annars se till att träna både lördag och söndag. Idag var inte dagen att testa joggingen i och med att jag mått skrutt. Men kanske jag kan ta en kväll i veckan. Vi får se.

Bjuder på en ”ut-och-kissa-med-hunden-outfit”. Värsta snyggot! Ha ha. Den omskrivna skinnjackan som jag vill ska bli bekväm. Nu är den taaaaaajt. På bilden har jag i och för sig en luvtröja under. Men den jackan ska vara bekväm till våren/sommaren. Det fula crocks skorna är fodrade och perfekta att hoppa i på vintern. Köpta i NYC faktiskt. Glamoröst!

20120226-211852.jpg

Kommentera

