Dag 47 av 120

Idag har jag invigt mina nya in-ear hörlurar som jag köpte med presentkoret som jag vunnit hos Joanna och hennes blogg livsvinst.se. Jag hämtade ut hörlurarna i torsdags men direkt när jag kom hem med dem så la min man beslag på dem. Han blev helt till sig. Äntligen har han (eller jag då) hittat ett par in-ear hörlurar som fungerar i hans öron. Han har trånga örongångar så alla andra hörlurar ramlar ur. Men dessa verkar passa perfekt då man kan byta ut en av gummiplupparna som gör att ”snäckan” sitter fast. Perfekt födelsedagspresent till honom snart.
Det blev ett par Marshall hörlurar i svart. Velade länge mellan vita eller svarta. Men vita sladdar ser solkiga ut efter ett tag. Det känns lyxigt med de klädda sladdarna. Riktigt bra ljud också. Och sköna. Sitter fast och ramlar inte ur. De är också kompatibla med iPhonen. Mikrofon och svarsfunktion. Tog en extra lång kvällsrunda med hunden för att kunna lussna lite extra. Min man har snällt frågat om han får låna dem imorgon igen. Som sagt han föll pladask för dem. Vet inte om han orkar vänta till april för sin födelsedag.

Lite avsteg från planen vad gäller maten. Idag har jag kört med 2 stycken måltidsersättningar och 1 st frosch frukt smoothie samt några mandlar till mellanmål. Till middag blev det en liten form med skivad potatis, skivad skinka, lite bacon, matlagningsgrädde och lite västerbottenost. Ganska fettigt men gott. Min man var så sugen på denna rätt och jag kände att det var jag med. Jag vill inte hela tiden göra allt fett snålt utan unnar mig lite ibland. Tror det fungerar bäst i längden för mig. Det har varit vila från träning idag men imorgon är det förhoppningsvis dags igen.

Imorse när jag vaknade så kände jag en värk i ena sidan i svanken som inte funnits där innan. Nu på kvällen har jag satt på en Voltaren värme ”moj”. Dvs en sak som värmer upp området och mjukar upp. Den värmer i ca 10 timmar. Hoppas att det ska hjälpa lite. Är det inte värre än vad jag har det nu så tänker jag träna. Får ta det lite försiktigt. Vet inte riktigt vad jag gjorde på träningen sist som orsakade detta.

På söndag är planen att jag ska testa att ta några joggingsteg/löpsteg. Håller tummarna att det ska gå bra. Jag kan inte bestämma mig om jag ska köra 3 km eller 5 km rundan. Vi får se. Jag kommer ändå inte att springa hela vägen så 5 km kanske är bra så är jag ute lite längre tid.

Nu ska jag gosa ner mig i sängen och komma till ro. Hoppas på att jag vaknar av mig själv inför träningen imorgon. Det är så skönt att vakna lite innan klockan och känna sig relativt utsövd. Ser redan fram emot mitt morgonkaffe i sängen.

Kommentera

