Dag 44 av 120

Ja idag är det semmeldagen. Fast inte för mig. Jo jag har i och för sig blivit erbjuden två semlor idag men tackat nej. Utan att ha någon önskan alls om att äta en. Känns väldigt konstigt för mig. Jag älskar semlor. Jag kom på mig själv att nästan tvinga tanken till att vilja ha en semla. Men nej. Inte sugen. Inte ett dug. Så himla sjukt men även så underbart. Jag trodde att jag skulle äta åtminstonne en semla idag. Och det hade varit ok. Men nej. Det blev ingen. Mysko säger jag bara med ett leende på läpparna. Tog lite vita torkade mullbär, mandlar och torkade inca golden som ett litet kvällsmellis. Den sammanlagda mängden får plats i min handflata så det är inte så mycket. Bild på vita mullbär lånad från Wiki  – http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vitt_mullb%C3%A4r 

Idag mår jag bättre. Har varit ganska trött och kände mig lite vimmelkantig ett tag. Så där man kan känna sig precis innan man får känslan av att svimma. Ja ja det är väl sviterna efter att ha mått dåligt. Gick hem en timme tidigare från jobbet, gick ut med hunden och fixade sedan middag. Idag blev det färsk pasta med pastasås och chorizo + en massa kokt broccoli till det för att fylla ut portionen så att jag blev mätt.

Ingen motion över huvud taget idag. Knappt någon promenad att tala om. Imorgon tänkte jag köra core på Actic Södervärn. Det är bara ett pass på 30 minuter så det borde fungera. Ingen kondis träning utan bara muskelstyrka. Det tror jag att jag fixar. Hoppas sedan att jag fixar Functional Toning passen på torsdag och lördag. Vi får se. Jag känner efter.

Jag känner mig på G på något sätt. Fick verkligen energi av att prova mina vårskor och vårjackor igår. Nu kämpar jag på och hoppas att det ger resultat. Ska shoppa ett par nya jeans i en storlek mindre för att ha här hemma tills det är dags. De jag köpte för några veckor sedan börja nu sitta lösare så om några veckor är det nog dags. Lika bra att shoppa nu. Då hinner jag tvätta dem ett antal gånger så att jag slipper torrfällningen på benen och möbler. Börjar verkligen känna för lite nya kläder. Men det är lite för tidigt för det än så länge. Men ååååå vad jag vill shoppa vårfint.

Och jag bara måste komma ut på en första löptur snart. Eller snarare ”lufserunda” tror jag att det blir. Någon riktig löpning blir det nog inte tal om. Men jag vill testa nu. Mår jag helt ok på söndag så ska jag sätta på mig joggingkäderna och bege mig ut på min första runda på sååååååå länge. Och framför allt min första runda sedan operationen. Ja det kanske inte blir någon direkt runda men bara att byta om och ta mig ut känns stort. Det ska nog gå. Ska kolla in nya joggingskor i helgen tänkte jag.

God Natt från mig och en snarkande Tosca (hunden)  som ligger nedanför stolen jag sitter på!

Kommentera

