Dag 42 av 120

Sjuk, sjuk, sjuk är jag nu. Bläää för det. Bihålorna är sprängfyllda så att det känns som om tänder, ögon och hjärna ska ploppa ut när som helst. Ja det känns som om jag ska hosta upp lungorna och jag är allmänt groggy. Inte mycket till feber. Bara ca 1 grad tror jag. Jag brukar ligga på 36.2 och nu har jag 37.5 men det kallas väl inte för feber. Eller är det feber om jag nu brukar ligga så lågt i vanliga fall. Ja ja skit samma. Jag har ingen frossa i varje fall utan blir mer svettig ibland. Snygg bild va! Snorpapper överallt.

Ett problem jag har är att jag aldrig vet vart jag ska dra gränsen för när jag inte ska gå till jobbet. Så vi får se imorgon hur jag gör. Om jag går så är jag nog inte där hela dagen. Jag behöver inte ha någon direkt kontakt med mina kollegor då jag inte sitter med dem så jag kan stänga in mig på rummet. Hoppas att jag inte stör korridorsgrannarna allt för mycket med mina lung-luftrörs-rossel-hostningar. Jag har bara varit sjukskriven en gång i livet och då hade jag vatten i lugnan och kunde knappt andas under en vecka. Då var jag sjukskriven. Men då fick en kollega skicka iväg mig till läkaren eftersom att han tyckte att jag andades så konstigt. Själv fattade jag ingenting utan tyckte mest att det gjorde ont och trodde att jag hade sträckte en muskel ovanpå lungan. Ja ja vi får väl se. Nu finns det ju läkare på min arbetsplats så jag kanske kan be om utlåtande och ev få något recept som tar bort rosslet i lungorna om det blir värre. Det är ju inte influensa i varje fall för då hade jag varit helt utslagen med hög feber. Och då hade jag inte gått till jobbet. Kan tillägga att jag aldrig haft influensa. Tror jag är immun. Det är visst en del av befolkningen som är det.

Maten idag har jag inte ens orkat tänka på. Jag har ätit det jag känt för så det blev mackor till frukost, långa (dock inte så feta) revben till lunch (från ICA grillen), lite smågodis (oj oj inte bra men men ca 15 bitar) och så lite pasta till middag. Men stora delar av middagen kom upp för jag fick en hostattack när jag var färdig och precis hade druckit så det gick ju inte så bra. Måste dricka mer vatten med tanke på hur mycket jag svettas ibland samt med tanke på hur mycket jag snyter ut. Huvudvärken är ganska grym. Jobbigt när man hostar.

Måndagens träningspass har jag bokat av för även om jag skulle känna mig bättre imorgon så är det nog bara dumt att träna. Så mycket fattar jag i varje fall. Borde inte tränat igår heller men då hostade jag bara och jag började först må dåligt under lunchen på stan. Glad att jag hann med träningspasset och lunchen för det var så kul.

Ja vilket tråkigt inlägg det här blev då. Sorry! Men orkar inte mer. Säger god natt och skål…..ska ta min bisolvon sup nu. Hoppas att jag får sova.


One thought on “Dag 42 av 120

Kommentera

