Dag 34 av 120

Nu börjar jag lägga ihop värk i kroppen med vad jag äter för något. Har sedan jag började äta lite mer kolhydrater börjat få ont i kroppen. Det värker i leder och muskler. Undrar vad det är för något. Jag har innan reagerat att jag fått ont i kroppen om jag haft extrema ätardagar med massor av godis och pasta och bröd. Men nu så har jag inte ätit några stora mängder men mer än vad jag gjort på sista tiden eftersom att jag gått på måltidsersättning.

Så när jag är tillbaka i Lund ska jag försöka kartlägga och utreda. Jag ska skriva ner vad jag äter och hur mycket. Jag ska äta 3 måltidsersättningar om dagen och ett GI inspirerat mål mat om dagen. Små undantag på helgen. Sedan ska jag se om jag kan komma på ett mönster. Får jag ont de dagar jag äter mer. Vilken tid i menscykeln är jag osv. Jag har tidigare bara accepterat att min kropp värker ibland och det har aldrig varit så mycket att jag inte tar mig ur sängen så jag har aldrig sökt för det. Men en sådan där irriterande värk. Som en tråkig huvudvärk fast i kroppen. Jag brukar i och för sig få huvudvärk också när jag har värk i kroppen.

Det var bara så påtagligt nu när jag började äta igen att det kom tillbaka. Framförallt när jag i torsdags kväll åt för mycket pasta.

Idag har vi varit och hälsat på mamma och min syster. Hos mamma blev vi bjudna på linssoppa. Lätt och gott. Och hos syster blev det kladdkaka med grekisk yoghurt istället för grädde. Gott!

Kvällen avslutades med en picknick på hotellsängen till Mello. Det blev en massa mat över. Ligger nu och eftermumsar på lite vindruvor. Läskande och gott.

Nu är det snart natt natt och sova säng säng.

20120211-220422.jpg

Kommentera

