Dag 32 av 120

Träffade gamla goa arbetskamrater idag. Sedan företaget vi jobbade på i Lund har lagts ner så har vi alla spridits för vinden. En del lite för ca 2 år sedan och några förra året. Men idag så blev det en liten träff då vi upptäckt att vi jobbar på ungefär samma ställe några av oss. Hur kul som helst. Så det blev lite catch up. Regions Skåne och Lunds Universitet är en stor arbetsplats och ganska utspridd men vi sitter alla i närheten av CRC i Mamlö. Såååå härligt att träffas igen. Det kommer att bli många fikor, luncher, promenader och kanske en och annan afterwork. Kul.

På lunchen var jag iväg och färgade mina ögonfransar. Jag gillar inte att sminka mig men ser väldigt trött ut när jag inte har maskara på mig. Så den smidigaste lösningen är att färga ögonfransarna lite. Skönt att jag fick bokat en tid och kom iväg till slut. Har nu hittat en ställe i Malmö som fungerar. Man kan lätt boka tider på nätet och det tar ca 20 minuter att gå dit från mitt kontor. Så långlunch blir det och en promenad fram och tillbaka. Ska testa ansiktsbehandling så småningom.

Fick tyvärr avboka mitt Powerpass pga att jag ej hann med det jag skulle på jobbet. Både lång lunch och sedan en ganska lång fika gjorde att jag fick stanna över lite. Fast det kanske var lika bra för mina fötter mår inte så bra idag. Jag har inte tagit någon voltaren idag så fötterna gjorde sig påminda. Och med tanke på att jag gick fram och tilbaka till Tite Hudvård så fick fötterna vad de tålde. Borde ha bytt om till gympadojjor men glömde det.

Nu är väskan packad och jag är redo för sängen. Imorgon tar vi tåget till Stockholm för mys och konsert. Tjohoooo lite semester.

Och så kom vi då till maten idag. Det blev måltidsersättning till frukost och mellanmål. Till lunch blev det en cheeseburgare från donken. Inte det bästa valet men så blev det. Och sedan till kvällsmat blev det spagetti och köttfärssås. Jag har ont i huvudet nu så jag tror att det blev lite mycket kolhydrater. Aj aj det ska jag försöka komma ihåg. Kolhydrater påverkar mig verkligen negativt. Varför är de då som en drog för mig. Jag älskar kolhydrater i alla former men mest i form av pasta, bröd och godis.

Nu på kvällen har jag även lekt med min locktång. Fick en häftig i julklapp av mannen. Det är som en krustång men som fixar stora vågor i håret. Dvs mitt hår får volym vilket är härligt. Inget jag orkar fixa med till vardags men nu när vi ska iväg imorgon så körde jag i lite vågor i håret på kvällen. Locktången får följa med i resväskan så att jag kan bättra på ”vågorna”. Visar en bild där man ser hur håret fått lite fall. Så härligt för en som annars har spikrakt och tråkigt hår. Man ser lite av mitt öga och de färgade fransarna också. Lite väl mesig bild men det bjuder jag på…..självporträtt. Jag är inte så häftig….

God Natt!

Kommentera

