Dag 27 av 120

Vaknade av mig själv lite i 8. Skönt. Det var ljust ute och jag njöt av att ligga och dra mig till 08:30 då klockan ringde. Hämtade upp en varsin latte till mannen och mig som vi låg och sög på. Härligt med kaffe på sängen.

Sedan var det iväg för att träna ett Functional Toning pass. Lika roligt denna gång men nu höll jag inne tårarna. Men kan lugnt konstatera att det är en av de bästa ledarna som håller i det passet. Patricia har jag för mig hon heter. Tyvärr kan jag inte gå nästa lördag men jag har satt en reminder till mig själv att jag ska boka upp för lördagen därpå. Vill inte missa dessa pass. Guld värt att komma igång på en lördag.

Så himla mysigt och kallt det är ute. Tom på Östra Torn i Lund (där jag bor) är det vindstilla. Solen sken från en klarblå himmel och jag var påpälsad och trivdes som fisken i vattnet. Det är sällan det är så här kallt i Skåne. Och det är sällan att det inte blåser. Riktigt skönt alltså.

Efter träningen så var det hem och duscha och äta frukost. Sedan tog jag en promenad ner på stan för att gå lite i affärer och kolla runt. Gick in på hälsokosten och köpte på mig lite vita mullbär, gojibär och cacao kross. Har läst på lite olika bloggar om dessa produkter. De ska vara bra till yoghurt och som mellanmål. Så nu är jag förberedd tills jag ska börja äta ”vanlig” mat igen. Gillar att planera och fixa i förväg. Ha något att se fram emot. Annars har maten idag gått bra. Jo förresten jag fuskade lite. Skar ner 3 st cocktail tomater i min kvällsmat idag. Mums det var gott. Men så ska jag naturligtvis inte göra. Ja ja tre mini tomater är inte hela värden och lär inte förstöra för mig. Men jag höll mig inte till planen.

Satt i ca 10 minuter på en bänk  på Stortorget och bara njöt av att solen som värmde ansiktet. Väntade på att mannen skulle ta sig ner till stan för att vi skulle gå och äta lunch. Idag blev jag rejält frestad av hans lunch. Stortorgets gudomligt goda hamburgare. Men min tid kommer och den finns kvar att äta av. Det är en av deras standard rätter så den kommer inte att försvinna. Mums så gott det är. Jag fick hålla till godo med en bar. Men det fungerar ju det med. Tog en cola light till den.

Då har Melodifestivalen 2012 dragit igång. And I love it. Och jag är en riktigt nörd som älskar att kolla på Mello. Rätt låtar gick vidare tycker jag. Ska bli kul att se Loreen och Dead By April i Globen. I år kommer jag att bjuda min syster till Mello i Globen samt en hotellövernattning. En riktigt systerdygn. Det var många år sedan sist vi kunde umgås bara vi två. Syrran bor i Stockholm men för att vi ska få tid för varandra så är det en perfekt lösning med en hotellövernattning då hon har två barn som annars vill ha vår uppmärksamhet när vi är hemma hos dem. Vi har biljetter till genrepet på fredagen för vi tycker att det är kul att se det hemma på TV sedan på lördagen. Men stämningen är där ändå. Sedan är det roligt att bo på Globe Hotell där det är mycket action dessa dagar. Hade jag fortfarande varit en autografjägare så hade jag varit i himmelriket.

Kommentera

