Dag 25 av 120

Brrrrrr vad kallt det är ute. Men vilket fint väder vi har. Det har varit strålande sol och inte mycket blåst. I varje fall inte när jag varit ute. Och det märks så tydligt att det är ljusare ute både morgon och kväll. Tjohoooo på det. I love it.

Idag invigde jag mina nya stödstrumpor i roliga färger. Köpte 4 par och tänkte se hur det är att använda dem  en vardag. Tidigare har jag endast haft stödstrumpor när jag flugit eller åkt tåg. Det känns skönt att ha dem. De är lite roligare än de jag köpte på apoteket för några år sedan.

Idag var jag på min massage som inte är massage utan snarare trigger punkt och led manipulation. Massören koncentrerade sig mest på nacke/axlar och min fot. Där jag har mina problem. Aj aj men oj så gott det gör. Speciellt för foten. Jag går mycket bättre på hela foten när jag fått en behandling. Annars går jag ofta på utsidan av foten. Den har liksom låst sig i ett visst läget och vill inte gå på hela foten. Men efter en behandling känns det mycket bättre. Men tyvärr så går det tillbaka efter några dagar. Nu fick jag lite hemläxa och jag ska själv försöka att trycka och hitta de punkter som gör ont och som behöver lösas upp. Jag vi får se hur det går. Ska nog ta och leta fram den där pinnen jag köpte i Thailand som man kunde använda till massage. Eller jag har slängt den. Jag vi får se…..

Det rullar på med måltidsersättningen och jag är inte speciellt hungrig. Inga konstigheter där  inte. Det börjar bara bli lite tråkigt. Saknar att ha en grupp att träffas med samt att väga mig och få en remsa med alla uppgifter på så som vatten, muskler och vikten. Men nu ska jag ju inte hålla på så länge så då fungerar det utan gruppen. Det här är ju en start i mina 120 dagar. Att komma igång och bli lite lättare så att min stackars fot får det bättre. Samt att jag ska orka med Svenska Hälsocampen.

Efter jobbet var det dags för Power på Actic på Södervärn. Passet gick bra. Fick lite känningar i foten och axlarna och bytte ut vissa övningar. Men i det stor hela bra. Jag är tvungen att träna utan skor för att slippa det extra trycket från skorna. Jag står på en matta så att det blir mjukt underlag. Känner mig väldigt nöjd att jag är igång med träningen. Känns gött.

I tisdags när jag var hos sjukgymnasten så bestämde vi att jag inte behöver gå på sjukgymnastiken mer. Det räcker att jag gör vissa övningar hemma för foten, köra balansplatta och sedan får jag köra lätta vikter på Power och Funktional Toning passen och tänka hur jag gör så blir det nästan samma som sjukgymnastiken. Fast foten får ganska mycket träning på passen också. Framför allt så tänker jag på hur jag står och sedan blir det lite balansövningar också. Jag får verkligen koncentrera mig på att hålla balansen ibland. Så bara bra att ha börjat träna alltså😀 Jag kommer att fortsätta att gå till Sjukgymnasten var 14:e dag för manipulation och stretchning  av foten. AJ aj det är inte skönt.

Är så himla sugen på att komma igång med löpträningen igen. Men jag vet inte om jag vågar. Kanske kanske testa lite snart. Har skrivit det innan men inte vågat. Först sa sjukgymnasten ok men tog sedan tillbaka det är jag hade överansträngt foten under en promenad.

Tjohopp då var det dags för sängen och några timmar sömn. Ser fram emot helgen.

Kommentera

