Dag 23 av 120

Gäääääsp är riktigt trött i huvudet nu men samtidigt lite spattig. Har under kvällen haft Skype möte med ett Danskt projekt som jag är med i. Allt är nytt för mig och jag är inte van att jobba med danskar. Alla är väldigt trevliga och så men de talar fort och de är alla kardiologer och jag administratör så det är en viss språkskillnad även i vad man talar om. Ja ja det går ändå. Jag ska i varje fall börja ta lite mer tekniskt ansvar för en grej. Hjälp! Men det ska nog gå bra det men bara jag kommer in i det.

Idag på lunchen var kollegan Anna och jag iväg till Shock i Malmö (en punkaffär) och kollade in Dr Martens skor. Jag vill hemsikt gärna köpa mig ett par vinröda 14 håls som på bilden. De är så snygga. Men de fanns tyvärr inte i min storlek. Ska kolla i Dr Martens affären i Stockholm nästa vecka när vi ändå är där. Annars blir det nog att beställa på nätet. Snart kommer det stora avgångsvederlaget från företaget jag slutade på. Dessa skor ska betalas av dem tänkte jag. En onödig grej till mig själv. Fast snyggt onödig.

Har även varit ganska hungrig mellan varven idag. Men det har varit så mycket på jobbet samt att jag var tvungen att sticka iväg till sjukgymnasten för sjukgympa + artrosskola så jag glömde äta mitt mellanmål. Det kändes på kvällen kan jag lova. Så det blev lite varm måltidsersättning och så tog jag mitt mellanmål som en efterrätt. Det blev Modifasts chokladpudding. Mums!. Den är riktigt god alltså. På lunchen idag gick Anna och jag även inom Itrim och handlade lite mer mat. Anna är smal och fin i kroppen men passade på att handla lite hon med. Hon känner att det ibland är bra att ha något på rummet som är lätt att äta av om tiden ej finns för att gå iväg. Jag håller med. Även när jag inte kör måltidsersättning på heltid så ser jag alltid till att ha lite barer eller shakes om jag snabbt behöver äta något men ej har tid. Har nästan alltid en bar i väskan.

På fredag blir det konsert på Mejeriet i Lund. Det blir First Aid Kit konsert. Spännande. Har inte sett dem tidigare. Har mest lyssnat på dem på YouTube. Alltid kul med konsert. Det får bli Pepsi Max för mig istället för öl.

Nä om jag skulle försöka tagga ner och gå och lägga mig. Har en deadline i morogn och en annan på torsdag så jag behöver min sömn för att orka med.

Kommentera

