Dag 22 av 120

Idag var turen på min sida igen. När jag började på mitt nya jobb såg jag till att träffa ergonomen ganska omgående. Jag fick köpa in en ny stol samt att jag blev ordinerad ett höj och sänkbart skrivbord. Så här i början ville jag inte be om allt för mycket. Men idag gick jag till det möbelförråd som finns i en byggnad ganska nära där jag sitter. Och där står ett fint skrivbord till mig. Helt förbluffad. Alla har sagt att det nästan aldrig kommer in sådana och att någon annan alltid hinner före. Men på första försöket så fick jag mig ett höj å sänkbart skrivbord. Härligt! Jag gillar att variera mellan stå och sitta.

Även igårkväll var turen på min sida och jag fick veta att jag vunnit ett presentkort på 500kr. Kul! Tack Joanna på Livsvinst

Maten idag har gått bra. Jag har lite magkatarr och därför lite extra sug. Hoppas att den försvinner snart. Har varit väldigt hungrig nu på kvällen. Men det var bara att bita ihop. Tänka positiva tankar.

Nu börjar de första spontana kommentarerna om att det syns att jag minskat i vikt komma. Det är från folk som vet att jag håller på så de tittar säkert efter det. Jag börjar se lite skillnader. Men hoppas att det känns mer om en vecka.

Min motionsplan denna vecka är:
• Tis – träning hos sjykgymnasten
• Ons – Core på Actic Södervärn
• To – Power på Actic Södervärn
• Lör – Functional Toning på Actic Olympen (om jag får plats, är reserv nr3).

Det är min plan. På det kommer lite lunchpromenader samt helgpromenader. Min fot verkar hålla än så länge och det är jag glad för.

Tack för idag!

One thought on “Dag 22 av 120

Kommentera

