Dag 20 av 120

Ja då är det ”bara” 100 dagar kvar på min utmaning. Nu känns det verkligen som om jag kommit igång ordentligt. Denna vecka har jag lyckats träna 4 ombytta pass. Det har blivit 2 lunchpromenader och en promenad ner på stan. Så ett stort steg i rätt riktning. Ser fram emot milen i Skrylle till våren. Kanske jag vågar mig på 5 km spåret snart. Vänta ut halkan lite bara. Vill inte riskera något.

Idag tog jag mig till Stadium och shoppade lite träningskläder. Det blev en Nike zipper tröja, 2 st soc tränings toppar, ett par Nike 3/4 tights. Allt gick på 570kr. Jag bara gapade när jag skulle betala. Det sista jag hittade var Nike Zippertröjan och den skulle kostat 599kr. Jag velade ett bra tag och tyckte att den var lite väl dyr för något jag egentligen inte letade efter. Men så tänkte jag det är ju öppet köp så jag kan bestämma mig sedan. Så jag fick med mig allt och gick till kassan. Och där visade sig tröjan vara nedsatt från 599kr till 149kr. De hade missat att märka upp den. Tydligen halva reapriset. Och sedan så kom jag på att jag fått hem en reklam talong som där stod att det var 20% på alla träningskläder om man var medlem. Men den låg ju kvar på köksbordet. Men den mycket trevliga tjejen i kassan fixade till det ändå. Så jag fick 20% på hela beloppet. Så 570kr för allt. Ibland har man tur.

Sedan blev det lunch på stan. Eller ja jag tog en kaffe och min man och kompis A tog mumsiga luncher. Jag hade glömt min måltidsbar. Men trots att jag inte får äta så blir jag inte speciellt frestad. Helt OK. Jag vet att min tid kommer och då kommer jag att njuta desto mer. Efter lunchen blev det en sväng förbi Pressbyrån för att köpa nutrilett bar och sedan eftermiddagsbio för mig och kompisen A. Vi såg Simon och Ekarna. De var verkligen jättebra. Skönt med lite annorlunda film in i mellan. Väldigt fint filmad.

Tänkte köra en repris på igår. Lägga mig tidigt och lyssna på Zlatan boken. I morgon vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Ev ska jag ta mig till Nova och köpa ett par jeans. Likadana som jag redan har men en storlek mindre. De jag har nu börjar sitta konstigt och löst. Det är stretch i dem så de töjer sig ganska fort. Det är jeans från Lindex så de kostar inte så mycket. Men jag gillar både färgen och snittet på dem med lite högre midja och bootcut. Riktigt sköna.

Dagen idag har varit en grymt bra dag. Jag är fortfarande lite hög av träningen i morse vilket känns kanon. Maten har gått bra. Jag åt förresten någon läkerol och det ska jag ju inte. Men inte så farligt då de nästan är kcal fria. Bara en dag kvar på VLCD och 600 kcal (fast jag har ätit 650 kcal eftersom att jag ätit en LCD på kvällen). Sedan blir det LCD och 800 kcal som gäller resten av tiden.

Kommentera

