Dag 19 av 120

Se där då var det fredag igen och dags för nya tulpaner. Så fina. Tiden går fort när jag har massor på jobbet. Skönt! Men hoppas dock att det lugnar ner sig snart för så här kan det inte fortsätta hur länge som helst.

Idag har jag haft en sådan där skön träningsvärk. Det känns att jag tränade igår men det är inte så illa att jag inte kan röra mig. Skönt med andra ord. Gillar det skarpt. Det är helt underbart att ha kommit igång med träningen. Kvällarna blir så mycket skönare när jag har tränat. Mycket härligare att ligga i soffan när jag vet att jag har presterat både på jobbet och sedan för mitt eget välbefinnande.

Tyvärr har jag inte hunnit köpa några nya träningskläder. Får se om det kan bli i morgon lördag istället. Är verkligen sugen på en uppsättning till. Speciellt toppar. Ja ja jag har så att jag klarar mig men det blir till att tvätta hela tiden.

Idag när jag sprang inom apoteket på vägen till jobbet så passade jag på att även köpa Voltaren Thermo Patch. Det är ”paddar” som man klistrar på kroppen som blir varma och lindrar smärta. Den är menade för rygg och skuldror/axlar. Men jag satte ett på foten istället. Det värmde gott hela dagen på jobbet och det har lindrat det onda i foten. Så det är nog en bra grej. Jag ska nu även äta Voltaren i någon vecka så får vi se om jag kan läka ut inflammationen lite i varje fall. På Artros skolan lärde vi oss att för vissa fungerar det att ta en Voltaren om dagen för att lindra. Men det passar absolut inte alla. Vi får se. Jag börjar med en lite intensiv kur och så kanske jag fotsätter med en om dagen. Om magen klarar det vill säga. Fast jag brukar inte känna av tabletter så det ska nog gå bra. Ska även ha koll på blodtrycket så att det fortsätter att vara normalt (det har en tendens att sticka iväg ibland). Har för mig att ämnet i Voltaren kan påverka….så det gäller att ha koll även på det som ej syns. Bild på min fot med det enormt stora patchen. Man fick inte klippa den på mitten vilket jag först tänkte göra. Hälften hade räckt och det var en perforering i mitten. Men sedan såg jag att man inte fick klippa i dem.

Idag mejlade jag även Svenska Hälsocampen och sa att jag ABSOLUT ska vara med. Jag har ju haft en möjlighet att tacka nej fram till den 31/1. Så i helgen lägger jag in om betalning. Detta blir den sista stora utgiften på ett tag. Tack och lov!

Nu ska jag gå och lägga mig. Ja kl. 22.00 en fredag. Så kul har jag. Närå det är så skönt att få krypa ner och veta att jag har en helg framför mig. I morgon ringer väckarklockan 08:00 för att jag ska ta mig upp och gå på mitt första Functional Toning pass på Actic Olympen här i Lund kl. 09:30. Jag har bestämt mig för att inte vara nervös utan ta det som det kommer. Jag gör det jag kan och så låter jag instruktören veta att jag har en fot och axlar som inte är 100. Ja vi får se hur det går. Spännande och se om jag gillar detta passet.

Kommentera

