Dag 16 av 120

För min del får det gärna bli vår nu. Här är en bild från förra våren i Skrylle (fina jogging och promenadstråk utanför Lund). Det är kallt ute nu. Men jag får väl skylla mig lite själv när jag vägrar plocka fram vinter stövlar och varmare jacka när jag faktiskt har det. Men brrrrrr så kallt. OK fortsätter det så här så åker vinterkläderna fram.

Det blev en lunchpromenad i solen även idag. Behövde ta mig till Itrim och fylla på med lite mat. Jag gör så att jag köper lite i taget så att det krävs någon eller några promenader dit varje vecka. Bra att komma ut.

Jag börjar bli lite sugen på keso, ägg, kyckling och rotfrukter. Har inget godissug och det känns ju helt otroligt skönt. Är sugen på fin och sund mat. Oliver är något som lockar. Ok ganska fett men nyttigt i måttlig mängd. Jag gillar verkligen att det är mat jag tänker på om jag funderar på något att stoppa i munnen. Det känns mycket sundare än att sukta efter godis och kakor. Dagen idag har gått bra. Inga konstigheter där inte. Men jag känner att jag får bita ihop lite nu.  Jag som var så kaxig för några dagar sedan och sa att det inte alls var jobbigt. Nu tycker jag faktiskt att det är lite jobbigt. Ja inte så farligt men liiiiiite i varje fall ska jag erkänna.

Börjar bli lite orolig över min fot. Den är väldigt svullen ovanpå och under främre trampdynan. Tyvärr var min sjukgymnast sjuk idag så jag fick köra min sjukgymnastik på egen hand och kunde inte visa upp foten. Men jag tror inte det är så farligt. Herregud. Jag har ju trots allt opererat foten för 3 månader sedan. Men jag vill bli frisk nu. Artrosen har jag ju alltid kvar men svullnad och att det ska göra så jäkla ont är jag trött på. Inga skor är sköna utan de trycker och klämmer. Skulle behöva inlägg i skorna men är för svullen på ovansidan. Jag tror att om jag fick inlägg i skorna så skulle de avlasta min främre trampdyna lite. Men det blir ett moment 22.

Tog några test joggingsteg när jag var ute med hunden nu på kvällen. Det gör mindre ont i själva leden när jag joggar sakta än när jag går eftersom att leden inte behöver röra sig så mycket. Men trampdynan måste läka ut först. Och några kilo mindre skadar nog inte heller innan jag testar att sätta igång. Tror jag ska slänga i mig lite mer Voltaren i någon vecka eller två så får vi se o det blir bättre. Ja ja jag ska ju skynda sakta men det är så jobbigt när jag är så sugen på att ut och jogga lite igen.

Kommentera

