Dag 14 av 120 = 2 veckor

Nu har jag gått på måltidsersättning i två veckor. Gud så fort tiden går. Allt känns fortfarande väldigt bra. Men jag går och väntar på att det ska kännas lite mer i kroppen. Att jag ska börja känna den där förändringen. Det är nu jag ångrar lite att jag inte väger mig. Men jag vill klara det här utan vågen och just känna efter.  Jag tror att det kommer att börja kännas lite mer rejält snart. Har för mig att det var så förra gången under tredje och fjärde veckan. I helgen har jag faktiskt blivit lite frestad av diverse mat men inget som inte går att hantera. Så det känns ju bra. Nu är det 2.5 veckor tills vi åker till Stockholm och då jag gör ett litet avsteg från måltidsersättningarna under fyra dagar. Så fort jag sitter på tåget hem så är det måltidsersättningar som gäller igen (hoppas att det ska fungera).

Idag sov vi länge och det blev en sen frukost. Kände för att tugga på något så jag tog mig 2/3 bar (=150 kcal) och skar upp i bitar. Tog en liten skål och en gaffel och plockade en efter en. Allt för att få lite variation. Och så en liten latte till det. OK lite extra mjölk utanför planen men det var ca 0.5dl så det var inte mycket.  Gjorde en fin frukostbricka med en liten tulpan på som ändå hade gått sönder och behövde lite vatten i en mini vas. Fin fin blev det i varje fall.

Idag gick vi på eftermiddagsbio. Det blev senaste Hamilton filmen. Den var spännande och bra. Gillar att gå på eftermiddagsföreställningen. Då har man hela kvällen kvar till annat (typ slöa). Gjorde mig själv en liten påse med 3/4 bar i bitar som jag kunde snaska på under filmen. Bra sätt att inta lunchen på.

Det fick bli några timmars jobb på kvällen idag. Höll nästan på att strunta i det men det känns ju så mycket bättre i morgon när jag vet att jag jobbat undan lite av det som ligger och väntar. Jag gjorde ju ändå inget annat vettigt. Och har ändå slöat i massor idag. Hade först tänkt att gå ut och gå men min fot ville inte alls idag så det blev till att vila den. Nu ska jag snart ta en kortare vända med hunden så jag kommer ut lite i varje fall.

Nu ska jag pälsa på mig och ta mig ut i kylan och halkan. Tom hunden halkar runt.

Kommentera

