Dag 13 av 120

Idag tog vi oss till Mejeriet i Lund och deras första Jazzbrunch 2012. Fast det var mer blues idag faktiskt. Det var min pappa som tipsade mig om en cool kvinna som skulle vara med och spela där, Kellie Rucker. Hon var helt grym på munspel. Hade säkert 10 stycken munspel med in på scenen. Kanonbra musik.

På Mejeriet serverades det brunch. Men jag gjorde det bästa av saken och tog med en Itrim bar som jag mumsade på när alla andra fyllde sina tallrikar med god brunch. Men det gör inte så mycket. Så länge jag inte coolar vippen så får jag äta gott så småningom också. Mysfaktorn var hög och det var skönt att få komma in från tråkvädret utanför och gömma sig i mörkret och lyssna på bra musik. Bad om ett fint glas, is, citron och ett sugrör till min Pepsi Max. Å så fick det bli kaffe med en skvätt mjölk i.

Hade tänkt att gå och träna på förmiddagen idag men min fot bultade och gjorde ont så jag tappade sugen. Jag måste lära mig att ta mig iväg ändå. Resten av kroppen kan tränas. Jag måste ta mig ur ”offer/tycka synd om” känslan. Nästa vecka har jag tre träningspass inbokade. Ett hos sjykgymnasten och två på Actic Södervärn. Kanske bokar jag in mig på ett lördagspass också på Actic Olympen. Looking good. Bra att jag måste boka i förväg för då är det störra chans att jag kommer iväg. Ska nog köpa mig lite nya träningskläder snart. De jag har luktar lite sunkigt trots att de är rena och det var länge sedan jag köpte något nytt. Ska vänta någon vecka eller två. Eller så köper jag dem lite tighta så kan jag ”växa/minska” in i dem.

Snart tänkte jag även komma igång med stabiliserings övningarna man ska göra inför Svenska Hälsocampen. De är kanonövningar och är hämtade från core träning. Bra för mig med andra ord. Att det ska vara så svårt att ta sig 10 minuter om dagen till dessa. Förra våren tog jag det direkt efter mina morgonpromenader. Men i och med att jag inte kan powerwalka för tillfället så har det inte heller blivit några stabiliseringsövningar. Så jäkla dumt. Bara för en sak ej fungerar så behöver jag ju inte utesluta det jag kan göra. Men men det ska bli bättring.

Idag har jag surfat runt lite bland andra ”komma ifrom” och träning bloggar. Det finns en massa bloggar att hämta inspiration från. Jag kommer på mig själv att jag gillar det här med att blogga. Det är inte så många som har hittat till min blogg än men det är verkligen ett skönt sätt att summera sin dag. Både det bra och det dåliga. Att ta en liten stund och reflektera. Måste dock försöka att kolla mina inlägg lite bättre för det blir mycket stavfel pga att jag bloggar från mobilen en del. Jag slinter på tangenterna i iPhonen och skriver fel bokstäver.

Detta inlägg är skriver på söndag förmiddag istället för löradag kväll. Glömde helt enkelt bort att skriva igår. Beror nog på det extrainlägget jag gjorde.

Ha en go dag!

Kommentera

