Dag 10 av 120


Idag efter jobbet var det dags för ett första träningstillfälle på Actic Södervärn. Jag hade bokat in mig på ett Core pass på 30 minuter. Lagom start tänkte jag. Det hela började med att vi gjorde hur många sit-ups som helst. Jag gjorde långt ifrån alla för att skona mig själv från att inte kunna gå upprätt i morgon. Har man inte tränat på väldigt länge så är det bäst att tänka lite……snusförnuftiga jag. Sedan fick jag byta ut några övningar samt att ändra lite på vissa. Men i det stora hela tycker jag att det gick jätte bra. Skönt att låta kroppen jobba lite. Så nu är jag igång med träningen. Min fot är ju kass fortfarande framför trampdynan. Fattar inte att det gör så ont. I fortsättningen tänker jag köra lite kondis före eller efter detta pass så att jag får upp pulsen lite mer också. Core passet var mest muskelstyrka. Känner att jag är väldigt svag i kroppen. Men men det är det jag ska ändra på nu så det är ingen idé att klaga utan bara göra. Så det så.

Längtar tills jag ska börja med Svenska Hälsocampen. Eller rättare sagt jag längtar tills jag skalat av mig några lager med fett och sedan får börja med Svenska Hälsocampen. Allt hänger ihop. Det ska bli spännande att verkligen bygga upp min kropp igen. Att få tillbaka känslan av en vältränad kropp. Jag strävar definitivt inte efter att bli smal. Jag vill bli normal och känna mig nöjd. Sedan längtar jag väldigt mycket efter själva Campen vecka 5. Den då jag är iväg på träningsläger en hel vecka och bor på hotell, tränar som en galning och får alla måltider serverad. Föreläsnigarna har jag ju hört en gång innan så jag får se hur jag gör med dem. Kanske är jag med eller kanske jag går ut och går eller något istället. Ja ja det återstår att se.

Även om jag inte riktigt kommit igång med träningen ordentlig så är jag nöjd med min prestation fram till idag. Maten har jag skött utmärkt och allt fungerar. Träningen får komma i lugn takt. Vill inte överanstränga mig. Jag märkte ju hur lätt det var att överanstränga foten på promenaden i fredags.

Sitter även och suktar efter New York. Det är 7 månader tills vi åker dit. Men tänk så bra jag kommer känna mig då efter en kanonstart på året. Jag kommer att shoppa nya kläder och gå runt och bara njuta av allt. Vi kommer att äta och dricka gott (med måtta). Och det finns jättefin mat och frukt att köpa. Många otroligt fina bufféer på olika ställen där man plockar det man vill ha i lösvikt. Allt behöver inte vara onyttigt och flottigt. Picknick i central Park. En joggingtur över Brooklyn Bridget samt även många turer i Central Park. En tur ut till Coney Island för att ligga på beachen lite om det är varmt (vilket det nog är).

Inga konstigheter med maten idag heller. Den fungerar bra. Känner mig mätt och nöjd. Får nog snart ta en tur till Itrim igen och handla på mig lite mer av några favoriter. En annan positiv grej är att jag inte gör av med så mycket pengar. Det blir inte lika mycket småhandlande, fikande, dyra luncher olika ställen eller middagar ute. Nä den som säger att det är dyrt med måltidsersättning måste leva väldigt billigt i vanliga fall. Det dyra kommer sedan när det är roligt att handla nya kläder igen. Nu har jag en massa kläder som kommer att passa så det är inte en helt ny garderob för mig. Mitt klädförråd är väldigt begränsat för tillfället då jag vägrar att köpa större kläder. Något par jeans har det blivit för annars hade det inte fungerat. Men annars har jag inte köpte något i storlek större. Längtar så tills jag kommer in i mina favoriter igen.

Det här inlägget borde kanske ha döpts till Längtan. Men nu kör jag ju med mina dagar istället så jag slipper hitta på fyndiga rubriker. Skönt. Men jag tycker det är kul att ha saker att se fram till och jag har heller målbilder än vikt mål när jag tänker på framtiden. Vikten spelar naturligtvis roll. Jag vill ha ett sunt BMI osv. Men det är känslan i kroppen som är det viktigaste. Vad jag väger sekundärt så länge jag har en hälsosam vikt och en hälsosam livsstil.

Lägger ute en bild tagen av mig själv på mig själv förra resan till New York. Ja där bröt jag anonymiteten igen. Skit samma. När kortet togs hade jag gjort 4.5 veckor med Itrim och gjorde ett uppehåll på en vecka för New York resan och fortsatte sedan 5.5 veckor till när jag kom hem. Allt detta i samrådan med min Itrim coach. Resan var redan boka sedan tidigare. Vi bestämde att jag skulle ta det lugnt och äta 1-2 måltider om dagen och resten körde jag med måltidsersättning. Det fungerade jättebra. Jag unnade mig en del goda saker men gick ändå ner 1.5 kg under min resa. Jag vägde upp det hela med att träna varannan dag och så går man ju massor i New York. Om det är någon som läser det här och funderar på att göra samma sak så säger jag. Tala med din Itrim Coach så får ni bestämma hur ni lägger upp det hela. Tänk på att äta försiktigt då magen kan ta stryk av för mycket på en gång. Jag var väldigt försiktig för jag ville inte förstöra min resa med tarmvred eller magknip.

Dags för sängen Natti Natti….

One thought on “Dag 10 av 120

  1. Hej Camilla! Tack så mycket. Jag har lite olika beroende på hur hemsk smärtan är. Men idag när det bara var ”lite” tog jag Papaverin. Det är den jag fick utskrivet av läkaren som ska operera mig. Har även lite starkare smärtlindring sedan tidigare läkare/anfall.. Inget receptfritt dock. Trist att du också har problem. Hoppas det löser sig. Kram!

Kommentera

