Dag 9 av 120

Just nu är jag väldigt trött och tänker inte skriva något långt inlägg. Dagen har gått jättebra. Inga konstigheter.

Idag var jag hos sjukgymnasten och. gjorde min sjukgymnastik. Troligtvis har jag bara överansträngt min fot så det var inget att oroa sig för. Idag var första gången av tre på artrosskolan. Det var en bra lektion om vad artros är för något mm. Nyttigt!

Min man är hemma igen från Vegas. Det är alltid skönt med egentid men härligt att ha både honom och hunden hemma igen. Idag blev jag faktiskt lite frestad av hans kvällsmackor.

Förresten jag kom på en bra tanke som fungerar för mig. I och med att jag inte väger mig så vet jag ju inte hur mycket jag går ner eller vad jag väger. Så jag ska testa en tankegrej.

Idag tänkte jag nämligen. Nu har jag nog gått ner ungefär det jag gick upp i december. Nästa måndag ska jag påminna mig själv om att jag nog gått ner det jag gick upp i november. Och så vidare. Dvs för varje vecka jag kör med måltidsersättning så vet jag att jag går ner 1.5-2.2kg. Dvs det jag uppskattningsvis gått upp varje månad under hösten. På så sätt kan jag räkna mig tillbaka i tiden och sedan vara tillbaka i den vikt jag trivs i. Det lät mycket bättre i mitt huvud och lite svårt att förklara. Men i mitt huvud blir det som om jag suddar ut denna jobbiga höst och alla kilon plus. En månad i taget.

Näe nu sängen och sova. Natt natt!

Kommentera

