Dag 8 av 120

Ännu en dag som rusat fram. Dagen har gått utmärkt mat mässigt. Och det känns så klart kanon. Några som sitter i samma korridor som mig bjöd idag på en jättefin amerikansk tårta. En sådan där i choklad med många ”våningar” och vit fin frosting. De undrade om det inte var jobbigt för mig att inte kunna äta. Men ärligt sagt nej. Jag hade gärna smakat hur den smakade då den var så fin men sugen var jag inte över huvud taget. Sååååå skönt och så ovant. Jag fattar inte hur stor påverkan det hela har på mig. Under mina Itrim veckor kan jag helt slappna av och inte tänka på godis eller annat sött. Jag går inte och suktar efter onyttig mat. Så skönt att kunna slappna av och bara göra min grej. Visst finns det stunder av sug eller önskan av att få äta men inte värre än att jag kan vifta bort den. Inser att jag kör lite same same svammel som tidigare inlägg. Men jag är verkligen fascinerad.

Träning har det inte blivit mycket av. Imorgon ska jag på sjukgymnastik och på onsdag har jag bokat in mitt första träningspass på 5 månader. Det blir 30 min Core. Startar lite lagom lätt. Får se om det blir lite träning till helgen också

Min fot är något bättre men skönt att det finns Voltaren. Och skönt att jag kan visa upp den hos sjukgymnasten imorgon. Imorse kände jag tom av den innan jag ens stigit upp.

Ikväll har jag visat en kompis hur WordPress fungerar. Hon vill gå med i samma fotoutmaning som jag är med i. För det behöver man en blogg och det fixade vi ikväll. Kul utmaning!

Läs mer här om ni är intresserade. 365+1

God Natt!

Kommentera

