Dag 7 av 120 = 1 vecka

Dagen idag har flugit fram och jag har inte varit hungrig för fem öre. Det är så skönt att jag slipper känna hunger. Har haft en liten vag huvudvärk men det kan nog vara att jag inte drack så mycket vatten som jag borde göra både igår och idag. Inte så att jag glömt det helt men det är viktigt att dricka den där extra litern. Bättring på vatten drickande som är så viktigt.

Jag känner i kroppen att den har släppt ifrån sig massor med vatten. Så nu börjar väl fettförbränningen på allvar. Skönt att jeansen sitter lösare i midjan och runt låren. Det känns så himla bra att vara igång med Itrim igen och jag klappar mig själv på axeln för att jag fixat denna första vecka. Som faktiskt inte varit speciellt jobbig. Men duktig har jag varit ändå. Det har funnits stunder då jag varit extremt sugen. Men jag vet att en viktnedgång kommer inte av sig själv och är jag nu motiverad att göra det här och sedan sätta igång med Svenska Hälsocampen så är det bara att hoppa på tåget. Bita ihop när det blir jobbigt och göra det bästa av situationen. Det är viktigt för mig att fortsätta mitt vanliga liv. Ok jag kanske inte följer med ut på en buffe eller liknande. Men fika, luncher, after work, fester mm vill jag inte tacka nej till. Jag vill inte isolera mig för då blir det jobbigare i längden. Förra gången jag började med Itrim så hade jag en klassåterträff med grundskolan den första helgen. Det var ganska jobbigt faktiskt. Fast inte att jag inte fick äta utan för att jag tyckte det var pinsamt och kände att alla tänkte ”nu bantar tjockisen igen”. Synd att jag inte fick träffa alla när jag var färdig så att det kunde se hur jag såg ut då. När jag kände mig fin i kroppen. Men men jag står för det jag gör och jag säger som det är om någon vill fika eller äta lunch. De flesta är helt OK med det, Det viktigaste är ju att vi träffas.

Min fot har det däremot varit mycket sämre med idag. Vaknade och slängde de två över sängkanten och tog första steget. Ajjjjjjjj. Det gör så himla ont framför min främre trampdyna. Mellan trampdynan och ”pektån” (som pekfinger). Det känns helt svullet när jag går och jag kan inte trampa ner ordentligt utan går på utsidan av foten. Vet ej om det är pga överansträngning. Jag promenerade på ganska glatt igår, lördag och var så glad över att det fungerade bra. Hoppas att det är överansträngning. Ska till sjukgymnasten på tisdag så jag får väl ta upp det då. Såååå segt i varje fall att det ska börja göra ont på andra ställen i foten nu när jag börjar känna framsteg i själva opererade leden. Men så är det väl. Jag har ju gått fel i flera år pga att min stortåled har varit så stel att jag knappt kunnat böja på stortån. Och det påverkar hela foten och gången. Ja ja nog om detta. Har i varje fall dragit i mig Voltaren och ska snart även smörja med Votaren Gel.

Idag blev det till att åka in och jobba några timmar. 5 timmar blev det att sätta upp som plus flex. Min chef kom in och vi gick igenom lite som ska med en rapport. Han ska skicka in rapporten i kväll för granskning. Så jag erbjöd mig att jobba så att vi kunde fixa tillsamman. Det känns skönt. Hade ändå inget annat på schemat idag.

Idag passade jag på att besöka Actic Södervärn i Malmö. Har tänkte på att gå dit ett tag eftersom att jag trodde att det skulle ligga ganska nära min nya arbetsplats. Det låg inte bara ganska nära det låg väldigt nära. När jag kommer in med bussen i Malmö så är det bara ca 3 minuter till Actic och sedan från Actic till jobbet ca 5 minuters gångväg. Jag hade gissat på över det dubbla i minuter vilket hade varit ganska nära ändå. Så nu kanske jag kan få till både morgon, lunch och kvällsträning där. I och med att jag har ganska mycket plus flex så är det ju kanon att utnyttja till träning. Vi har även en friskvårds timme i veckan som jag just nu utnyttjar till sjukgymnastik men som jag i framtiden ska använda till riktig träning. Det ska nog bli bra det här när jag kommer igång med träningen.

Tänkte lägga mig tidigt idag. Vill få mina timmar. Unnar mig själv även lyxen att trilla in på jobbet först vid 08:15 tiden i morgon.

God Natt!

One thought on “Dag 7 av 120 = 1 vecka

Kommentera

