Dag 6 av 120

20120114-205040.jpgEn strålande sol och klarblå himmel vaknade jag till idag. Sweet! Bestämde mig snabbt för att jag skulle ta en promenad ner på stan. Precis när jag skulle gå så ringde grannen på dörren och ville ha med mig ut på en promenad. Vi gjorde så att hon följde mig halvvägs mot stan och sedan vek hon av. Vi fick även planerat och bestämt att vi ska träna ihop någon kväll i veckan samt ut och gå. Kanon! Kul med en tränings och promenad kompis.

Idag blev det besök på Stadium och MQ. Shoppade på rea. På Stadium blev det ett par svarta Nike goretex löparskor (har likadana sedan innan men de börjar bli slitna). Perfekta för långa promenader. I och med att dom är svarta så ”lyser” dom inte så mycket om jag tex går ner på stan i dem. På MQ blev det en skön tröja som var lite liten. Den blir perfekt till våren.

20120114-205055.jpg

Lunchen intogs på Hercules. Satte mig i fönstret och kollade på folk. Beställde in en svart kaffe med pyttelite mjölk. Frågade om det var ok om jag åt min måltidsersättning och det var det. Det är oftast aldrig något problem men jag frågar alltid. Det är ju trots allt mat som jag har med mig. Idag blev det en 3/4 choklad måltidsbar från Itrim. Ska bara äta 150 kcal/måltid så jag sparade helt enkelt en 1/4.

 

20120114-205158.jpgTill mellanmål blev det 3/4 Granatäpple/hallon Smoothie.Vill ha lite variation men vill inte äta för mycket. Hällde upp det jag skulle äta i ett fint glas och letade upp tjocka sugrör som jag köpt på en resa i Thailand. Det blev ett fint rosa. Allt för att lyxa till det lite.

En bra dag idag. Det har inte varit jobbigt och jag har mått kanon. Bifogar lite bilder från min dag. Den första är på mig med mina nya lurar och solglasögon (ok har en anonym blogg men denna bild är rätt så anonym). Så härligt att få ta på sig solglasögon. iLike….

Kommentera

